RPH : BULAN APRIL 2010.
MINGGU | 14 |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 06/04/10 |
KELAS | 5K6,5K1,5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | WARISAN NEGERI-NEGERI MELAYU. |
SUB-TAJUK | 1.Johor – Undang-undang Tubuh Kerajaan Johor. 2.Terengganu – Ittqan-ilmuluk bita 'dil il-suluk. 3.Kelantan – Sistem Jemaah Menteri. 4.Negeri Sembilan – Prinsip Demokrasi. - Konsep Persekutuan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan ciri-ciri warisan Kesultanan Melayu Melaka dalam undang-undang Kerajaan Johor dan Terengganu. Menyatakan system Jemaah Menteri di Kelantan. Memerihalkan prinsip demokrasi dan konsep Persekutuan di Negeri Sembilan. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Keunikan system pemerintahan kerajaan Melayu. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin Nota. 2. Huraikan system pentadbiran Jemaah Menteri di Kelantan. |
REFLEKSI | Pelajar dapat memahami keunikan system pentadbiran Kerajaan Melayu Melaka. |
MINGGU | 14. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 07/04/10. |
KELAS | 5K6. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYAN UNION. |
SUB-TAJUK | Sebab-sebab Malayan Union 1946 diperkenalkan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghubungkaitkan Malayan Union 1946 dengan pembinaan Negara dan bangsa. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Berbangga sebagai rakyat Malaysia. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946. |
MINGGU | 14. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 07/04/10. |
KELAS | 5K8. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | SEGAK. |
KEMAHIRAN | 1. Naik Turun Bnagku. 2. Tekan Tubi. 3. Ringkuk Tubi Separa. 4. Jangkauan Melunjur. |
OBJEKTIF | Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar. |
ALATAN | Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik. |
AKTIVITI | Rujuk akt. diatas. |
REFLEKSI | Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan aktiviti di atas. |
MINGGU | 14. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 08/04/10. |
KELAS | 5K1, 5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYAN UNION. |
SUB-TAJUK | Sebab-sebab Malayan Union 1946 diperkenalkan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghubungkaitkan Malayan Union 1946 dengan pembinaan Negara dan bangsa. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Berbangga sebagai rakyat Malaysia. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946. |
MINGGU | 14. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 08/04/10. |
KELAS | 5K4. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | SEGAK. |
KEMAHIRAN | 1. Naik Turun Bnagku. 2. Tekan Tubi. 3. Ringkuk Tubi Separa. 4. Jangkauan Melunjur. |
OBJEKTIF | Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar. |
ALATAN | Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik. |
AKTIVITI | Rujuk akt. diatas. |
REFLEKSI | Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan aktiviti di atas. |
MINGGU | 14. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 09/04/10. |
KELAS | 4MPV. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | SEGAK. |
KEMAHIRAN | 1. Naik Turun Bnagku. 2. Tekan Tubi. 3. Ringkuk Tubi Separa. 4. Jangkauan Melunjur. |
OBJEKTIF | Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar. |
ALATAN | Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik. |
AKTIVITI | Rujuk akt. diatas. |
REFLEKSI | Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan aktiviti di atas. |
MINGGU | 14. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 09/04/10. |
KELAS | 5K6. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYAN UNION 1946. |
SUB-TAJUK | Kandungan Perlembagaan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan isi-isi perjanjian Malayan Union 1946. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Berbangga sebagai rakyat Malaysia. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946. |
MINGGU | 14 |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 09/04/10 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | WARISAN NEGERI-NEGERI MELAYU. |
SUB-TAJUK | 1.Johor – Undang-undang Tubuh Kerajaan Johor. 2.Terengganu – Ittqan-ilmuluk bita 'dil il-suluk. 3.Kelantan – Sistem Jemaah Menteri. 4.Negeri Sembilan – Prinsip Demokrasi. - Konsep Persekutuan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan ciri-ciri warisan Kesultanan Melayu Melaka dalam undang-undang Kerajaan Johor dan Terengganu. Menyatakan system Jemaah Menteri di Kelantan. Memerihalkan prinsip demokrasi dan konsep Persekutuan di Negeri Sembilan. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Keunikan system pemerintahan kerajaan Melayu. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin Nota. 2. Huraikan system pentadbiran Jemaah Menteri di Kelantan. |
REFLEKSI | Pelajar dapat memahami keunikan system pentadbiran Kerajaan Melayu Melaka. |
MINGGU | 14. |
HARI | JUMAAT. [ Ganti] |
TARIKH | 10/04/10. |
KELAS | 4MPV. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | SEGAK. |
KEMAHIRAN | 1. Naik Turun Bnagku. 2. Tekan Tubi. 3. Ringkuk Tubi Separa. 4. Jangkauan Melunjur. |
OBJEKTIF | Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar. |
ALATAN | Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik. |
AKTIVITI | Rujuk akt. diatas. |
REFLEKSI | Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan aktiviti di atas. |
MINGGU | 14. |
HARI | JUMAAT. [ Ganti ] |
TARIKH | 10/04/10. |
KELAS | 5K6. 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYAN UNION 1946. |
SUB-TAJUK | Kandungan Perlembagaan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan isi-isi perjanjian Malayan Union 1946. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Berbangga sebagai rakyat Malaysia. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946. |
MINGGU | 15. |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 12/04/10. |
KELAS | 4K4. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | SEGAK. |
KEMAHIRAN | 1. Naik Turun Bnagku. 2. Tekan Tubi. 3. Ringkuk Tubi Separa. 4. Jangkauan Melunjur. |
OBJEKTIF | Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar. |
ALATAN | Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik. |
AKTIVITI | Rujuk akt. diatas. |
REFLEKSI | Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan aktiviti di atas. |
MINGGU | 15. |
HARI | ISNIN. |
TARIKH | 12/04/10. |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYAN UNION 1946. |
SUB-TAJUK | Kandungan Perlembagaan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan isi-isi perjanjian Malayan Union 1946. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Berbangga sebagai rakyat Malaysia. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946. |
MINGGU | 15. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 13/04/10. |
KELAS | 5K6,5K1,5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYAN UNION 1946. |
SUB-TAJUK | Kandungan Perlembagaan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan isi-isi perjanjian Malayan Union 1946. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Berbangga sebagai rakyat Malaysia. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union 1946. |
MINGGU | 15. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 14/04/10. |
KELAS | 5K6. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Persekutuan Tanah Melayu 1948. |
SUB-TAJUK | Usaha kearah pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu 1948. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan isi-isi Perjanjian Persekutuan 1948. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Bersemangat kekitaan. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Senaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1048. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 14/04/10. |
KELAS | 5K8. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | SEGAK. |
KEMAHIRAN | 1. Naik Turun Bnagku. 2. Tekan Tubi. 3. Ringkuk Tubi Separa. 4. Jangkauan Melunjur. |
OBJEKTIF | Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar. |
ALATAN | Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik. |
AKTIVITI | Rujuk akt. diatas. |
REFLEKSI | Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan aktiviti di atas. |
MINGGU | 15. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 15/04/10. |
KELAS | 5K1,5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Persekutuan Tanah Melayu 1948. |
SUB-TAJUK | Usaha kearah pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu 1948. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan isi-isi Perjanjian Persekutuan 1948. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Bersemangat kekitaan. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Senaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1048. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 15/04/10. |
KELAS | 5K4. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | SEGAK. |
KEMAHIRAN | 1. Naik Turun Bangku. 2. Tekan Tubi. 3. Ringkuk Tubi Separa. 4. Jangkauan Melunjur. |
OBJEKTIF | Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar. |
ALATAN | Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik. |
AKTIVITI | Rujuk akt. diatas. |
REFLEKSI | Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan aktiviti di atas. |
MINGGU | 15. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 16/04/10. |
KELAS | 5K6,5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Persekutuan Tanah Melayu 1948. |
SUB-TAJUK | Usaha kearah pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu 1948. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan isi-isi Perjanjian Persekutuan 1948. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Bersemangat kekitaan. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Senaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1948. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1048. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 16/04/10. |
KELAS | 4MPV. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | SEGAK. |
KEMAHIRAN | 1. Naik Turun Bangku. 2. Tekan Tubi. 3. Ringkuk Tubi Separa. 4. Jangkauan Melunjur. |
OBJEKTIF | Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar. |
ALATAN | Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik. |
AKTIVITI | Rujuk akt. diatas. |
REFLEKSI | Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan aktiviti di atas. |
Your lesson plan is very good; I can see you have given it a lot of thought and have staged it well.
ReplyDelete