Thursday, April 15, 2010

RPH : BULAN APRIL 2010.

MINGGU

14

HARI

SELASA.

TARIKH

06/04/10

KELAS

5K6,5K1,5S4.

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

WARISAN NEGERI-NEGERI MELAYU.

SUB-TAJUK

1.Johor – Undang-undang Tubuh Kerajaan Johor.

2.Terengganu – Ittqan-ilmuluk bita 'dil il-suluk.

3.Kelantan – Sistem Jemaah Menteri.

4.Negeri Sembilan – Prinsip Demokrasi.

- Konsep Persekutuan.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyatakan ciri-ciri warisan Kesultanan Melayu

Melaka dalam undang-undang Kerajaan Johor dan

Terengganu.

Menyatakan system Jemaah Menteri di Kelantan.

Memerihalkan prinsip demokrasi dan konsep

Persekutuan di Negeri Sembilan.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME

Keunikan system pemerintahan kerajaan Melayu.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin Nota.

2. Huraikan system pentadbiran Jemaah Menteri di

Kelantan.


 

REFLEKSI

Pelajar dapat memahami keunikan system pentadbiran

Kerajaan Melayu Melaka.


 

MINGGU

14.

HARI

RABU.

TARIKH

07/04/10.

KELAS

5K6.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

MALAYAN UNION.

SUB-TAJUK

Sebab-sebab Malayan Union 1946 diperkenalkan.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menghubungkaitkan Malayan Union 1946 dengan

pembinaan Negara dan bangsa.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME


 

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin nota.

2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union.

REFLEKSI

Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian

Malayan Union 1946.


 

MINGGU

14.

HARI

RABU.

TARIKH

07/04/10.

KELAS

5K8.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI.

TAJUK

SEGAK.

KEMAHIRAN

1. Naik Turun Bnagku.

2. Tekan Tubi.

3. Ringkuk Tubi Separa.

4. Jangkauan Melunjur.

OBJEKTIF

Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar.

ALATAN

Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik.

AKTIVITI

Rujuk akt. diatas.

REFLEKSI

Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan

aktiviti di atas.


 

MINGGU

14.

HARI

KHAMIS.

TARIKH

08/04/10.

KELAS

5K1, 5S4.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

MALAYAN UNION.

SUB-TAJUK

Sebab-sebab Malayan Union 1946 diperkenalkan.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menghubungkaitkan Malayan Union 1946 dengan

pembinaan Negara dan bangsa.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME


 

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin nota.

2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union.

REFLEKSI

Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian

Malayan Union 1946.


 

MINGGU

14.

HARI

KHAMIS.

TARIKH

08/04/10.

KELAS

5K4.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI.

TAJUK

SEGAK.

KEMAHIRAN

1. Naik Turun Bnagku.

2. Tekan Tubi.

3. Ringkuk Tubi Separa.

4. Jangkauan Melunjur.

OBJEKTIF

Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar.

ALATAN

Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik.

AKTIVITI

Rujuk akt. diatas.

REFLEKSI

Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan

aktiviti di atas.


 

MINGGU

14.

HARI

JUMAAT.

TARIKH

09/04/10.

KELAS

4MPV.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI.

TAJUK

SEGAK.

KEMAHIRAN

1. Naik Turun Bnagku.

2. Tekan Tubi.

3. Ringkuk Tubi Separa.

4. Jangkauan Melunjur.

OBJEKTIF

Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar.

ALATAN

Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik.

AKTIVITI

Rujuk akt. diatas.

REFLEKSI

Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan

aktiviti di atas.


 

MINGGU

14.

HARI

JUMAAT.

TARIKH

09/04/10.

KELAS

5K6.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

MALAYAN UNION 1946.

SUB-TAJUK

Kandungan Perlembagaan.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menghuraikan isi-isi perjanjian Malayan Union

1946.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME


 

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin nota.

2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union.

REFLEKSI

Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian

Malayan Union 1946.


 

MINGGU

14

HARI

JUMAAT.

TARIKH

09/04/10

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

WARISAN NEGERI-NEGERI MELAYU.

SUB-TAJUK

1.Johor – Undang-undang Tubuh Kerajaan Johor.

2.Terengganu – Ittqan-ilmuluk bita 'dil il-suluk.

3.Kelantan – Sistem Jemaah Menteri.

4.Negeri Sembilan – Prinsip Demokrasi.

- Konsep Persekutuan.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyatakan ciri-ciri warisan Kesultanan Melayu

Melaka dalam undang-undang Kerajaan Johor dan

Terengganu.

Menyatakan system Jemaah Menteri di Kelantan.

Memerihalkan prinsip demokrasi dan konsep

Persekutuan di Negeri Sembilan.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME

Keunikan system pemerintahan kerajaan Melayu.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin Nota.

2. Huraikan system pentadbiran Jemaah Menteri di

Kelantan.


 

REFLEKSI

Pelajar dapat memahami keunikan system pentadbiran

Kerajaan Melayu Melaka.


 

MINGGU

14.

HARI

JUMAAT. [ Ganti]

TARIKH

10/04/10.

KELAS

4MPV.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI.

TAJUK

SEGAK.

KEMAHIRAN

1. Naik Turun Bnagku.

2. Tekan Tubi.

3. Ringkuk Tubi Separa.

4. Jangkauan Melunjur.

OBJEKTIF

Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar.

ALATAN

Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik.

AKTIVITI

Rujuk akt. diatas.

REFLEKSI

Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan

aktiviti di atas.


 

MINGGU

14.

HARI

JUMAAT. [ Ganti ]

TARIKH

10/04/10.

KELAS

5K6. 5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

MALAYAN UNION 1946.

SUB-TAJUK

Kandungan Perlembagaan.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menghuraikan isi-isi perjanjian Malayan Union

1946.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME


 

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin nota.

2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union.

REFLEKSI

Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian

Malayan Union 1946.


 

MINGGU

15.

HARI

ISNIN

TARIKH

12/04/10.

KELAS

4K4.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI.

TAJUK

SEGAK.

KEMAHIRAN

1. Naik Turun Bnagku.

2. Tekan Tubi.

3. Ringkuk Tubi Separa.

4. Jangkauan Melunjur.

OBJEKTIF

Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar.

ALATAN

Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik.

AKTIVITI

Rujuk akt. diatas.

REFLEKSI

Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan

aktiviti di atas.


 

MINGGU

15.

HARI

ISNIN.

TARIKH

12/04/10.

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

MALAYAN UNION 1946.

SUB-TAJUK

Kandungan Perlembagaan.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menghuraikan isi-isi perjanjian Malayan Union

1946.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME


 

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin nota.

2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union.

REFLEKSI

Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian

Malayan Union 1946.


 

MINGGU

15.

HARI

SELASA.

TARIKH

13/04/10.

KELAS

5K6,5K1,5S4.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

MALAYAN UNION 1946.

SUB-TAJUK

Kandungan Perlembagaan.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menghuraikan isi-isi perjanjian Malayan Union

1946.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME


 

Berbangga sebagai rakyat Malaysia.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin nota.

2. Nyatakan ciri-ciri Perjanjian Malayan Union.

REFLEKSI

Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian

Malayan Union 1946.


 

MINGGU

15.

HARI

RABU.

TARIKH

14/04/10.

KELAS

5K6.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Persekutuan Tanah Melayu 1948.

SUB-TAJUK

Usaha kearah pembentukan Perlembagaan

Persekutuan Tanah Melayu 1948.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyenaraikan isi-isi Perjanjian Persekutuan

1948.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME


 

Bersemangat kekitaan.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin nota.

2. Senaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan

Tanah Melayu 1948.

REFLEKSI

Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian

Persekutuan Tanah Melayu 1048.


 

HARI

RABU.

TARIKH

14/04/10.

KELAS

5K8.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI.

TAJUK

SEGAK.

KEMAHIRAN

1. Naik Turun Bnagku.

2. Tekan Tubi.

3. Ringkuk Tubi Separa.

4. Jangkauan Melunjur.

OBJEKTIF

Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar.

ALATAN

Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik.

AKTIVITI

Rujuk akt. diatas.

REFLEKSI

Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan

aktiviti di atas.


 

MINGGU

15.

HARI

KHAMIS.

TARIKH

15/04/10.

KELAS

5K1,5S4.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Persekutuan Tanah Melayu 1948.

SUB-TAJUK

Usaha kearah pembentukan Perlembagaan

Persekutuan Tanah Melayu 1948.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyenaraikan isi-isi Perjanjian Persekutuan

1948.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME


 

Bersemangat kekitaan.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin nota.

2. Senaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan

Tanah Melayu 1948.

REFLEKSI

Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian

Persekutuan Tanah Melayu 1048.


 

HARI

KHAMIS.

TARIKH

15/04/10.

KELAS

5K4.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI.

TAJUK

SEGAK.

KEMAHIRAN

1. Naik Turun Bangku.

2. Tekan Tubi.

3. Ringkuk Tubi Separa.

4. Jangkauan Melunjur.

OBJEKTIF

Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar.

ALATAN

Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik.

AKTIVITI

Rujuk akt. diatas.

REFLEKSI

Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan

aktiviti di atas.


 

MINGGU

15.

HARI

JUMAAT.

TARIKH

16/04/10.

KELAS

5K6,5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Persekutuan Tanah Melayu 1948.

SUB-TAJUK

Usaha kearah pembentukan Perlembagaan

Persekutuan Tanah Melayu 1948.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyenaraikan isi-isi Perjanjian Persekutuan

1948.

UNSUR DAN

TINGKAH LAKU

PATRIOTISME


 

Bersemangat kekitaan.

AKTIVITI/

LATIHAN

1. Menyalin nota.

2. Senaraikan ciri-ciri Perjanjian Persekutuan

Tanah Melayu 1948.

REFLEKSI

Pelajar boleh menyenaraikan ciri-ciri Perjanjian

Persekutuan Tanah Melayu 1048.


 

HARI

JUMAAT.

TARIKH

16/04/10.

KELAS

4MPV.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI.

TAJUK

SEGAK.

KEMAHIRAN

1. Naik Turun Bangku.

2. Tekan Tubi.

3. Ringkuk Tubi Separa.

4. Jangkauan Melunjur.

OBJEKTIF

Menguji tahap kesihatan keseluruhan pelajar.

ALATAN

Alat pengawal tempoh, wisel,jam randik.

AKTIVITI

Rujuk akt. diatas.

REFLEKSI

Pelajar mencuba dengan sedaya upaya melakukan

aktiviti di atas.


 


 


 

1 comment:

  1. Your lesson plan is very good; I can see you have given it a lot of thought and have staged it well.

    ReplyDelete