RPH – JANUARI – MINGGU KE-3.
HARI : ISNIN.
TARIKH : 18 / 01 //2010.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN KESIHATAN.
TINGKATAN : 4K4
TAJUK : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA.
SUB-TAJUK : KESENGGANGAN, REHAT, ISTIRAHAT DAN TIDUR.
OBJEKTIF : Menjelaskan faedah-faedah kesenggangan,rehat istirahat dan tidur.
AKTIVITI : Perbincangan dan Soaljawab.
REFLEKSI : Pelajar melibatkan diri dengan aktif.
HARI : ISNIN.
TARIKH : 18 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5S2.
TAJUK : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.
SUB-TAJUK : FAKTOR-FAKTOR KEMUNCULAN NASIONALISME.
-Dasar Penjajah Barat.
-Pengaruh Agama.
-Karya Kesusasteraan.
-Sistem Pendidikan.
-Kemunculan Golongan Intelektual.
-Pengaruh Media Massa.
-Sistem Pengangkutan dan Perhubungan.
-Pengaruh Luar.
HASIL PEMBELAJARAN
: Menyenaraikan faktor yang mencetuskan nasionalisme di Asia
Tenggara.
: Menyatakan takrif nasionalisme.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME
: Mempertahankan kedaulatan Negara.
AKTIVITI/LATIHAN
1. Menyalin nota.
2.Menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme.
REFLEKSI : Pelajar boleh menjawab soalan berkaitan dengan faktor-faktor
Kemunculan nasionalisme.
HARI : SELASA.
TARIKH : 19 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5K6, 5K1, 5S4.
TAJUK : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.
SUB-TAJUK : FAKTOR-FAKTOR KEMUNCULAN NASIONALISME.
-Dasar Penjajah Barat.
-Pengaruh Agama.
-Karya Kesusasteraan.
-Sistem Pendidikan.
-Kemunculan Golongan Intelektual.
-Pengaruh Media Massa.
-Sistem Pengangkutan dan Perhubungan.
-Pengaruh Luar.
HASIL PEMBELAJARAN
: Menyenaraikan faktor yang mencetuskan nasionalisme di Asia
Tenggara.
: Menyatakan takrif nasionalisme.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME
: Mempertahankan kedaulatan Negara.
AKTIVITI/LATIHAN
1. Menyalin nota.
2.Menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme.
REFLEKSI : Pelajar boleh menjawab soalan berkaitan dengan faktor-faktor
Kemunculan nasionalisme.
HARI : RABU.
TARIKH : 20 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN KESIHATAN.
TINGKATAN : 5K8.
TAJUK : SARINGAN KESIHATAN.
SUB-TAJUK 1. Ujian tekanan darah.
2. Ujian air kencing.
3. Ujian senaman berperingkat [ GXT ]
4. Pemeriksaan sendiri payu dara dan testis.
OBJEKTIF 1. Menyatan jenis-jenis pemeriksaan ujian dalam saringan
Kesihatan.
2. Menjelaskan faedah melakukan saringan kesihatan.
AKTIVITI 1. Perbincangan dan soaljawab.
REFLEKSI : Pelajar banyak menyoal berkaitan dengan pemeriksaan kesihatan.
HARI : RABU.
TARIKH :20 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5K6.
TAJUK : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.
SUB-TAJUK : Perkembangan Nasionalisme.
-Filipina , Indonesia.
-Tahap 1 dan 2.
HASIL PEMBELAJARAN.
: Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.
: Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.
AKTIVITI/LATIHAN : Menyalin nota.
2. Menyenaraikan tokoh-tokoh nasionalisme.
REFLEKSI : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.
HARI : KHAMIS.
TARIKH : 22 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN KESIHATAN.
TINGKATAN : 5K4.
TAJUK : SARINGAN KESIHATAN.
SUB-TAJUK 1. Ujian tekanan darah.
2. Ujian air kencing.
3. Ujian senaman berperingkat [ GXT ]
4. Pemeriksaan sendiri payu dara dan testis.
OBJEKTIF 1. Menyatan jenis-jenis pemeriksaan ujian dalam saringan
Kesihatan.
2. Menjelaskan faedah melakukan saringan kesihatan.
AKTIVITI 1. Perbincangan dan soaljawab.
REFLEKSI : Pelajar banyak menyoal berkaitan dengan pemeriksaan kesihatan.
HARI : KHAMIS.
TARIKH :21 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5K1, 5S4.
TAJUK : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.
SUB-TAJUK : Perkembangan Nasionalisme.
-Filipina , Indonesia.
-Tahap 1 dan 2.
HASIL PEMBELAJARAN.
: Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.
: Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.
AKTIVITI/LATIHAN : Menyalin nota.
2. Menyenaraikan tokoh-tokoh nasionalisme.
REFLEKSI : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.
HARI : JUMAAT.
TARIKH : 22 / 01 //2010.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN KESIHATAN.
TINGKATAN : 4MPV.
TAJUK : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA.
SUB-TAJUK : KESENGGANGAN, REHAT, ISTIRAHAT DAN TIDUR.
OBJEKTIF : Menjelaskan faedah-faedah kesenggangan,rehat istirahat dan tidur.
AKTIVITI : Perbincangan dan Soaljawab.
REFLEKSI : Pelajar melibatkan diri dengan aktif.
HARI : JUMAAT
TARIKH :22 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5K6, 5S4.
TAJUK : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.
SUB-TAJUK : Perkembangan Nasionalisme.
-Filipina , Indonesia.
-Tahap 1 dan 2.
HASIL PEMBELAJARAN.
: Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.
: Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.
AKTIVITI/LATIHAN : Menyalin nota.
2. Menyenaraikan tokoh-tokoh nasionalisme.
REFLEKSI : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.
HARI : SABTU [ KHAMIS ].
TARIKH : 23 / 01 /2010.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :5K4.
TAJUK : SOFBOL.
KEMAHIRAN 1. Memadang
2. Pitching.
OBJEKTIF : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap
dengan kemas.
ALATAN : Gloves, Bola.
AKTIVITI 1.Permainan kecil dan ubahsuai.
HARI : SABTU [ KHAMIS ]
TARIKH :23 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5K1, 5S4
TAJUK : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.
SUB-TAJUK : Perkembangan Nasionalisme.
-Indochina.
-Tahap 1 dan 2.
HASIL PEMBELAJARAN.
: Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.
: Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.
AKTIVITI/LATIHAN : Menyalin nota.
2. Menyenaraikan tokoh-tokoh nasionalisme.
REFLEKSI : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.
RPH – JANUARI MINGGU KE-4.
HARI : ISNIN.
TARIKH : 25 / 01 /2010.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :4K4.
TAJUK : SOFBOL.
KEMAHIRAN 1. Memadang
2. Pitching.
OBJEKTIF : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap
dengan kemas.
ALATAN : Gloves, Bola.
AKTIVITI 1.Permainan kecil dan ubahsuai.
HARI : ISNIN.
TARIKH :25 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5S2.
TAJUK : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.
SUB-TAJUK : Perkembangan Nasionalisme.
-Indochina, Burma, Thailand.
-Tahap 1 dan 2.
HASIL PEMBELAJARAN.
: Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.
: Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.
AKTIVITI/LATIHAN : Menyalin nota.
2. Nyatakan ciri-ciri perbezaan gerakan nasionalisme antara tahap 1
dan tahap 2.di Asia Tenggara.
REFLEKSI : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru
HARI : SELASA.
TARIKH :26 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5K6, 5K1, 5S4.
TAJUK : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.
SUB-TAJUK : Perkembangan Nasionalisme.
-Indochina, Burma, Thailand.
-Tahap 1 dan 2.
HASIL PEMBELAJARAN.
: Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.
: Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.
AKTIVITI/LATIHAN : Menyalin nota.
2. Nyatakan ciri-ciri perbezaan gerakan nasionalisme antara tahap 1
dan tahap 2.di Asia Tenggara.
REFLEKSI : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru
HARI : RABU.
TARIKH : 26 / 01 /2010.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :5K8.
TAJUK : SOFBOL.
KEMAHIRAN 1. Memadang
2. Pitching.
OBJEKTIF : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap
dengan kemas.
ALATAN : Gloves, Bola.
AKTIVITI 1.Permainan kecil dan ubahsuai.
HARI : RABU.
TARIKH :27 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5K6, 5K1, 5S4.
TAJUK : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.
SUB-TAJUK : Perkembangan Nasionalisme.
- Thailand.
-Tahap 1 dan 2.
HASIL PEMBELAJARAN.
: Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.
: Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.
AKTIVITI/LATIHAN : Menyalin nota.
2. Nyatakan ciri-ciri perbezaan gerakan nasionalisme antara tahap 1
dan tahap 2.di Asia Tenggara.
REFLEKSI : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.
HARI : KHAMIS.
TARIKH : 28 / 01 /2010.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN :5K4.
TAJUK : SOFBOL.
KEMAHIRAN 1. Memadang
2. Pitching.
OBJEKTIF : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap
dengan kemas.
ALATAN : Gloves, Bola.
AKTIVITI 1.Permainan kecil dan ubahsuai.
REFLEKSI : Pelajar melibatkan diri secara aktif.
HARI : KHAMIS.
TARIKH : 28 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5K1, 5S4.
TAJUK : Ujian Topikal – Bab 1.
SUB-TAJUK :
HASIL PELAJARAN : Sejauhmana pelajar memahami pengajaran guru.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.
AKTIVITI/LATIHAN : Rujuk kertas soalan.
1. Berikan maksud imperialisme.
2. Senaraikan faktor-faktor imperialisme Barat di A.T.
3. Senaraikan ciri-ciri umum sistem Birokrasi Barat di A.T.
4. Nyatakan ciri-ciri Nasionalisme tahap 1 di A.T.
REFLEKSI :
HARI : JUMAAT.
TARIKH : 29 / 01 / 2010.
M/PELAJARAN : SEJARAH.
TINGKATAN : 5K6, 5S2.
TAJUK : Ujian Topikal – Bab 1.
SUB-TAJUK :
HASIL PELAJARAN : Sejauhmana pelajar memahami pengajaran guru.
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.
AKTIVITI/LATIHAN : Rujuk kertas soalan.
1. Berikan maksud imperialisme.
2. Senaraikan faktor-faktor imperialisme Barat di A.T.
3. Senaraikan ciri-ciri umum sistem Birokrasi Barat di A.T.
4. Nyatakan ciri-ciri Nasionalisme tahap 1 di A.T.
REFLEKSI :
HARI : JUMAAT.
TARIKH : 29 / 01 /2010.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN JASMANI.
TINGKATAN : 4MPV.
TAJUK : SOFBOL.
KEMAHIRAN 1. Memadang
2. Pitching.
OBJEKTIF : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap
dengan kemas.
ALATAN : Gloves, Bola.
AKTIVITI 1.Permainan kecil dan ubahsuai.
REFLEKSI : Pelajar melibatkan diri secara aktif.
No comments:
Post a Comment