Thursday, January 28, 2010

RPH – JANUARI – MINGGU KE-3.

HARI            : ISNIN.

TARIKH        : 18 / 01 //2010.

M/PELAJARAN    : PENDIDIKAN KESIHATAN.

TINGKATAN        : 4K4

TAJUK            : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA.

SUB-TAJUK        : KESENGGANGAN, REHAT, ISTIRAHAT DAN TIDUR.

OBJEKTIF        : Menjelaskan faedah-faedah kesenggangan,rehat istirahat dan tidur.

AKTIVITI        : Perbincangan dan Soaljawab.


 

REFLEKSI        : Pelajar melibatkan diri dengan aktif.


 


 

HARI            : ISNIN.

TARIKH        : 18 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5S2.

TAJUK            : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.

SUB-TAJUK        : FAKTOR-FAKTOR KEMUNCULAN NASIONALISME.

            -Dasar Penjajah Barat.

            -Pengaruh Agama.

            -Karya Kesusasteraan.

            -Sistem Pendidikan.

            -Kemunculan Golongan Intelektual.

            -Pengaruh Media Massa.

            -Sistem Pengangkutan dan Perhubungan.

            -Pengaruh Luar.


 

HASIL PEMBELAJARAN

            : Menyenaraikan faktor yang mencetuskan nasionalisme di Asia

            Tenggara.

            : Menyatakan takrif nasionalisme.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME

            : Mempertahankan kedaulatan Negara.

AKTIVITI/LATIHAN    

            1. Menyalin nota.

            2.Menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme.


 

REFLEKSI        : Pelajar boleh menjawab soalan berkaitan dengan faktor-faktor

             Kemunculan nasionalisme.


 


 

HARI            : SELASA.

TARIKH        : 19 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5K6, 5K1, 5S4.

TAJUK            : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.

SUB-TAJUK        : FAKTOR-FAKTOR KEMUNCULAN NASIONALISME.

            -Dasar Penjajah Barat.

            -Pengaruh Agama.

            -Karya Kesusasteraan.

            -Sistem Pendidikan.

            -Kemunculan Golongan Intelektual.

            -Pengaruh Media Massa.

            -Sistem Pengangkutan dan Perhubungan.

            -Pengaruh Luar.


 

HASIL PEMBELAJARAN

            : Menyenaraikan faktor yang mencetuskan nasionalisme di Asia

            Tenggara.

            : Menyatakan takrif nasionalisme.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME

            : Mempertahankan kedaulatan Negara.

AKTIVITI/LATIHAN    

            1. Menyalin nota.

            2.Menghuraikan faktor-faktor yang mencetuskan nasionalisme.


 

REFLEKSI        : Pelajar boleh menjawab soalan berkaitan dengan faktor-faktor

             Kemunculan nasionalisme.


 


 

HARI            : RABU.

TARIKH        : 20 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : PENDIDIKAN KESIHATAN.

TINGKATAN        : 5K8.

TAJUK            : SARINGAN KESIHATAN.

SUB-TAJUK        1. Ujian tekanan darah.

            2. Ujian air kencing.

            3. Ujian senaman berperingkat [ GXT ]

            4. Pemeriksaan sendiri payu dara dan testis.

OBJEKTIF        1. Menyatan jenis-jenis pemeriksaan ujian dalam saringan

             Kesihatan.

            2. Menjelaskan faedah melakukan saringan kesihatan.

AKTIVITI        1. Perbincangan dan soaljawab.


 


 

REFLEKSI        : Pelajar banyak menyoal berkaitan dengan pemeriksaan kesihatan.


 


 

HARI            : RABU.

TARIKH        :20 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5K6.

TAJUK            : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.

SUB-TAJUK        : Perkembangan Nasionalisme.

            -Filipina , Indonesia.

            -Tahap 1 dan 2.

HASIL PEMBELAJARAN.

            : Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.

            : Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.

AKTIVITI/LATIHAN    : Menyalin nota.

            2. Menyenaraikan tokoh-tokoh nasionalisme.


 

REFLEKSI        : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.


 


 


 

HARI            : KHAMIS.

TARIKH        : 22 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : PENDIDIKAN KESIHATAN.

TINGKATAN        : 5K4.

TAJUK            : SARINGAN KESIHATAN.

SUB-TAJUK        1. Ujian tekanan darah.

            2. Ujian air kencing.

            3. Ujian senaman berperingkat [ GXT ]

            4. Pemeriksaan sendiri payu dara dan testis.

OBJEKTIF        1. Menyatan jenis-jenis pemeriksaan ujian dalam saringan

             Kesihatan.

            2. Menjelaskan faedah melakukan saringan kesihatan.

AKTIVITI        1. Perbincangan dan soaljawab.


 


 

REFLEKSI        : Pelajar banyak menyoal berkaitan dengan pemeriksaan kesihatan.


 


 


 

HARI            : KHAMIS.

TARIKH        :21 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5K1, 5S4.

TAJUK            : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.

SUB-TAJUK        : Perkembangan Nasionalisme.

            -Filipina , Indonesia.

            -Tahap 1 dan 2.

HASIL PEMBELAJARAN.

            : Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.

            : Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.

AKTIVITI/LATIHAN    : Menyalin nota.

            2. Menyenaraikan tokoh-tokoh nasionalisme.


 

REFLEKSI        : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.


 


 

HARI            : JUMAAT.

TARIKH        : 22 / 01 //2010.

M/PELAJARAN    : PENDIDIKAN KESIHATAN.

TINGKATAN        : 4MPV.

TAJUK            : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA.

SUB-TAJUK        : KESENGGANGAN, REHAT, ISTIRAHAT DAN TIDUR.

OBJEKTIF        : Menjelaskan faedah-faedah kesenggangan,rehat istirahat dan tidur.

AKTIVITI        : Perbincangan dan Soaljawab.


 

REFLEKSI        : Pelajar melibatkan diri dengan aktif.


 


 

HARI            : JUMAAT

TARIKH        :22 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5K6, 5S4.

TAJUK            : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.

SUB-TAJUK        : Perkembangan Nasionalisme.

            -Filipina , Indonesia.

            -Tahap 1 dan 2.

HASIL PEMBELAJARAN.

            : Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.

            : Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.

AKTIVITI/LATIHAN    : Menyalin nota.

            2. Menyenaraikan tokoh-tokoh nasionalisme.


 

REFLEKSI        : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.


 

HARI            : SABTU [ KHAMIS ].

TARIKH        : 23 / 01 /2010.

M/PELAJARAN    : PENDIDIKAN JASMANI.

TINGKATAN        :5K4.

TAJUK            : SOFBOL.

KEMAHIRAN        1. Memadang

            2. Pitching.

OBJEKTIF        : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap

             dengan kemas.

ALATAN        : Gloves, Bola.

AKTIVITI        1.Permainan kecil dan ubahsuai.


 

HARI            : SABTU [ KHAMIS ]

TARIKH        :23 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5K1, 5S4

TAJUK            : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.

SUB-TAJUK        : Perkembangan Nasionalisme.

            -Indochina.

            -Tahap 1 dan 2.

HASIL PEMBELAJARAN.

            : Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.

            : Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.

AKTIVITI/LATIHAN    : Menyalin nota.

            2. Menyenaraikan tokoh-tokoh nasionalisme.


 

REFLEKSI        : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.


 

RPH – JANUARI MINGGU KE-4.


 

HARI            : ISNIN.

TARIKH        : 25 / 01 /2010.

M/PELAJARAN    : PENDIDIKAN JASMANI.

TINGKATAN        :4K4.

TAJUK            : SOFBOL.

KEMAHIRAN        1. Memadang

            2. Pitching.

OBJEKTIF        : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap

             dengan kemas.

ALATAN        : Gloves, Bola.

AKTIVITI        1.Permainan kecil dan ubahsuai.


 


 

HARI            : ISNIN.

TARIKH        :25 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5S2.

TAJUK            : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.

SUB-TAJUK        : Perkembangan Nasionalisme.

            -Indochina, Burma, Thailand.

            -Tahap 1 dan 2.

HASIL PEMBELAJARAN.

            : Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.

            : Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.

AKTIVITI/LATIHAN    : Menyalin nota.

            2. Nyatakan ciri-ciri perbezaan gerakan nasionalisme antara tahap 1

             dan tahap 2.di Asia Tenggara.


 

REFLEKSI        : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru


 


 

HARI            : SELASA.

TARIKH        :26 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5K6, 5K1, 5S4.

TAJUK            : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.

SUB-TAJUK        : Perkembangan Nasionalisme.

            -Indochina, Burma, Thailand.

            -Tahap 1 dan 2.

HASIL PEMBELAJARAN.

            : Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.

            : Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.

AKTIVITI/LATIHAN    : Menyalin nota.

            2. Nyatakan ciri-ciri perbezaan gerakan nasionalisme antara tahap 1

             dan tahap 2.di Asia Tenggara.


 

REFLEKSI        : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru


 


 

HARI            : RABU.

TARIKH        : 26 / 01 /2010.

M/PELAJARAN    : PENDIDIKAN JASMANI.

TINGKATAN        :5K8.

TAJUK            : SOFBOL.

KEMAHIRAN        1. Memadang

            2. Pitching.

OBJEKTIF        : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap

             dengan kemas.

ALATAN        : Gloves, Bola.

AKTIVITI        1.Permainan kecil dan ubahsuai.


 


 


 

HARI            : RABU.

TARIKH        :27 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5K6, 5K1, 5S4.

TAJUK            : NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.

SUB-TAJUK        : Perkembangan Nasionalisme.

            - Thailand.

            -Tahap 1 dan 2.

HASIL PEMBELAJARAN.

            : Memahami gerakan Nasionalisme di Asia Tenggara.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.

            : Memertabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air.

AKTIVITI/LATIHAN    : Menyalin nota.

            2. Nyatakan ciri-ciri perbezaan gerakan nasionalisme antara tahap 1

             dan tahap 2.di Asia Tenggara.


 

REFLEKSI        : Pelajar boleh menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

HARI            : KHAMIS.

TARIKH        : 28 / 01 /2010.

M/PELAJARAN    : PENDIDIKAN JASMANI.

TINGKATAN        :5K4.

TAJUK            : SOFBOL.

KEMAHIRAN        1. Memadang

            2. Pitching.

OBJEKTIF        : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap

             dengan kemas.

ALATAN        : Gloves, Bola.

AKTIVITI        1.Permainan kecil dan ubahsuai.


 


 

REFLEKSI        : Pelajar melibatkan diri secara aktif.


 


 

HARI            : KHAMIS.

TARIKH        : 28 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5K1, 5S4.

TAJUK            : Ujian Topikal – Bab 1.

SUB-TAJUK        :

HASIL PELAJARAN    : Sejauhmana pelajar memahami pengajaran guru.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.

AKTIVITI/LATIHAN    : Rujuk kertas soalan.

            1. Berikan maksud imperialisme.

            2. Senaraikan faktor-faktor imperialisme Barat di A.T.

            3. Senaraikan ciri-ciri umum sistem Birokrasi Barat di A.T.

            4. Nyatakan ciri-ciri Nasionalisme tahap 1 di A.T.


 

REFLEKSI        :


 


 

HARI            : JUMAAT.

TARIKH        : 29 / 01 / 2010.

M/PELAJARAN    : SEJARAH.

TINGKATAN        : 5K6, 5S2.

TAJUK            : Ujian Topikal – Bab 1.

SUB-TAJUK        :

HASIL PELAJARAN    : Sejauhmana pelajar memahami pengajaran guru.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME.

AKTIVITI/LATIHAN    : Rujuk kertas soalan.

            1. Berikan maksud imperialisme.

            2. Senaraikan faktor-faktor imperialisme Barat di A.T.

            3. Senaraikan ciri-ciri umum sistem Birokrasi Barat di A.T.

            4. Nyatakan ciri-ciri Nasionalisme tahap 1 di A.T.


 

REFLEKSI        :


 


 


 


 

HARI            : JUMAAT.

TARIKH        : 29 / 01 /2010.

M/PELAJARAN    : PENDIDIKAN JASMANI.

TINGKATAN        : 4MPV.

TAJUK            : SOFBOL.

KEMAHIRAN        1. Memadang

            2. Pitching.

OBJEKTIF        : Boleh membaling dengan laju/tepat sasaran dan dapat tangkap

             dengan kemas.

ALATAN        : Gloves, Bola.

AKTIVITI        1.Permainan kecil dan ubahsuai.


 


 

REFLEKSI        : Pelajar melibatkan diri secara aktif.

No comments:

Post a Comment