Minggu ke-18.
3 Mei 2010 – hingga - 6 Mei 2010. [ ISNIN – KHAMIS ]
Menghantar Pasukan Bahagian Samarahan menyertai Permainan
Sofbol antara Bahagian di Kuching [ Padang St. Thomas ].
MINGGU | 18. |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 07/05/10. |
KELAS | 5K6, 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Pembentukan Malaysia 16 Sept. 1963. |
SUB-TAJUK | Perjanjian Malaysia 1963. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan syarat perjanjian Malaysia 1963. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Kesepakatan untuk kestabilan negara. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Huraikan peristiwa yang membawa kepada Perjanjian Malaysia 1963. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan inti pati perjanjian Malaysia 1963. |
MINGGU | 18. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 07/05/10. |
KELAS | 4MPV. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | Permainan Bola Tampar. |
KEMAHIRAN | Semua kemahiran yang diajar. |
OBJEKTIF | Pelajar boleh bermain diwaktu lapang |
ALATAN | Bola Tampar. |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Gerak kerja kelas 3.Permainan antara kumpulan. 5.Gerak kerja kendor [cool down]. |
PENILAIAN/ REFLEKSI | Pelajar dapat bermain dan menunjukkan minatdalam permainan Bola Tampar. |
MINGGU | 19. |
HARI | ISNIN. |
TARIKH | 10/05/10 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Sistem pemerintahan dan pentadbiran Negara selepas merdeka. |
SUB-TAJUK | Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan ciri-ciri Demokrasi Berparlimen. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Sistem demokrasi sebagai ideology pemerintahan negara. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Apakah maksud perlembagaan? 3. Jelaskan kepentingan perlembagaan. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menerangkan maksud perlembagaan. |
MINGGU | 19. |
HARI | ISNIN. |
TARIKH | 10/05/10. |
KELAS | 4K4. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | Permainan Bola Tampar. |
KEMAHIRAN | Semua kemahiran yang diajar. |
OBJEKTIF | Pelajar boleh bermain diwaktu lapang |
ALATAN | Bola Tampar. |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Gerak kerja kelas 3.Permainan antara kumpulan. 5.Gerak kerja kendor [cool down]. |
PENILAIAN/ REFLEKSI | Pelajar dapat bermain dan menunjukkan minatdalam permainan Bola Tampar. |
MINGGU | 19. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 11/05/10 |
KELAS | 5K6, 5K1, 5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Sistem pemerintahan dan pentadbiran Negara selepas merdeka. |
SUB-TAJUK | Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan ciri-ciri Demokrasi Berparlimen. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Sistem demokrasi sebagai ideology pemerintahan negara. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Apakah maksud perlembagaan? 3. Jelaskan kepentingan perlembagaan. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menerangkan maksud perlembagaan. |
MINGGU | 19. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 12/05/10. |
KELAS | 5K8. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | Permainan Bola Tampar. |
KEMAHIRAN | Semua kemahiran yang diajar. |
OBJEKTIF | Pelajar boleh bermain diwaktu lapang |
ALATAN | Bola Tampar. |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Gerak kerja kelas 3.Permainan antara kumpulan. 5.Gerak kerja kendor [cool down]. |
PENILAIAN/ REFLEKSI | Pelajar dapat bermain dan menunjukkan minatdalam permainan Bola Tampar. |
MINGGU | 19. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 12/05/10 |
KELAS | 5K6, 5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Sistem pemerintahan dan pentadbiran Negara selepas merdeka. |
SUB-TAJUK | 1. Perlembagaan. 2. Raja Berperlembagaan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Kesetiaan kepada raja dan Negara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Keluhuran Perlembagaan. |
AKTIVITI/ LATIHAN | 1. Menyalin nota. 2. Bagaimanakah Yang di-Pertuan Agong dilantik? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan cara Yang di-Pertuan dilantik. |
PEPERIKSAAN PENGGAL SATU 2010.
13 MEI 2010 – KHAMIS.
KERTAS – BAHASA MALAYSIA 1 & 2.
14 MEI 2010 – JUMAAT.
KERTAS – BAHASA INGGERIS 1 & 2.
RPH kemas kini.
ReplyDeleteTerima kasih kerana berusaha menghantar RPH cikgu. Teruskan usaha cikgu supaya prestasi terus cemerlang.
htchong
Tabik pengajar,
ReplyDeleteterima kasih mayuh ketegal sempat nganjung rph. Udah aku pansik. Nuan ulih ngudah ka rph tu enggau abis pemanah, chukup rintai, baka dawai, berantai panjai, manah amai, pia meh ko Manang Ulai. Ngicha ka bulih reta tengkira, chelap lindap kita sebilik. Slamat gawai gayu guru gerai nyamai....UUUUUha