RANCANGAN PELAJARAN HARIAN – JULAI 2010.
MINGGU | 27 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 05/07/10 |
KELAS | 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen |
SUB-TAJUK | 1.Kuasa Pemerintah. -Badan Perundangan [ Legislatif ] -Badan Pelaksana [ Eksekutif ] -Badan Kehakiman [ Judisiari ] |
HASIL PEMBELAJARAN | Membandingkan fungsi-fungsi badan pemerintah |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Keluhuran Perlembagaan Kedaulatan Undang-undang. |
AKTVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan bidang kuasa Badan Kehakiman. |
REFLEKSI | Pelajar jelas tentang jenis dan fungsi badan pemerintah |
MINGGU | 27 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 05/07/10 |
KELAS | 4K4 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN - SOFBOL |
KEMAHIRAN | 1.Pitching 2.Membaling antara bes |
ALAT | 1.Bola Lisut 2.Glove |
AKTIVITI | 1.Gerak kerja –memanaskan badan 2.Tunjuk teknik pitching yang betul 3.Balingan antara bes 4.Permainan kecil antara kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain bola lisut. |
MINGGU | 27 |
HARI | SELASA |
TARIKH | 06/07/10 |
KELAS | 5K6, 5K1, 5S4, |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen |
SUB-TAJUK | 1.Kuasa Pemerintahan -Badan Perundangan [ Legislatif ] -Badan Pelaksana [ Eksekutif ] -Badan Kehakiman [ Judisiari ] |
HASIL PEMBELAJARAN | Membandingkan fungsi-fungsi badan pemerintah |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Keluhuran Perlembagaan Kedaulatan undang-undang. |
AKTVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan bidang kuasa Kehakiman. |
REFLEKSI | Pelajar jelas tentang jenis dan fungsi badan pemerintah |
MINGGU | 27 |
HARI | RABU |
TARIKH | 07/07/10 |
KELAS | 5S4, 5K6 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen. |
SUB-TAJUK | 1.Pilihan raya. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan proses pilihan raya. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Pilihan raya penting dalam system demokrasi. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Nyatakan proses pilihan raya. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan kenapa pilihan raya penting. |
MINGGU | 27 |
HARI | RABU. |
TARIKH | 07/07/10 |
KELAS | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN - SOFBOL |
KEMAHIRAN | 1.Pitching 2.Membaling antara bes |
ALAT | 1.Bola Lisut 2.Glove |
AKTIVITI | 1.Gerak kerja –memanaskan badan 2.Tunjuk teknik pitching yang betul 3.Balingan antara bes 4.Permainan kecil antara kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain bola lisut. |
MINGGU | 27 |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 08/07/10 |
KELAS | 5K1. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen. |
SUB-TAJUK | 1.Pilihan raya. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan proses pilihan raya. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Pilihan raya penting dalam system demokrasi. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Nyatakan proses pilihan raya. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan kenapa pilihan raya penting. |
MINGGU | 27 |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 08/07/10 |
KELAS | 4K6. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN - SOFBOL |
KEMAHIRAN | 1.Pitching 2.Membaling antara bes |
ALAT | 1.Bola Lisut 2.Glove |
AKTIVITI | 1.Gerak kerja –memanaskan badan 2.Tunjuk teknik pitching yang betul 3.Balingan antara bes 4.Permainan kecil antara kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain bola lisut. |
MINGGU | 27 |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 09/07/10 |
KELAS | 5K6, 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen. |
SUB-TAJUK | 1.Pilihan raya. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan proses pilihan raya. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Pilihan raya penting dalam system Demokrasi. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Nyatakan proses pilihan raya. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan kenapa pilihan raya penting. |
MINGGU | 28 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 12/07/10 |
KELAS | 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen |
SUB-TAJUK | 1.Parti politik di Malaysia sehingga tahun 1963. 2.Kerajaan Persekutuan. -Kerajaan Pusat. -Kerajaan Negeri. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan parti politik yang ditubuhkan sehingga tahun 1963. Menyatakan senarai kuasa kerajaan pusat dan negeri. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Persefahaman dalam kerajaan Persekutuan menjamin kesejahteraan negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Nyatakan senarai Persekutuan dan senarai negeri. |
REFLEKSI | Pelajar boleh membezakan senarai pusat dan negeri. |
MINGGU | 28 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 12/07/10 |
KELAS | 4K4 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAIAN – SOFBOL. |
KEMAHIRAN | 1.Memukul 2.Larian antara bes. 3.Ulangan pitching. |
ALATAN | 1.Bola lisut. 2.Glove 3.Pemukul |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Latihan memukul antara kumpulan 3.larian antara bes. 4.Permainan kecil. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain bola lisut. |
MINGGU | 28 |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 13/07/10 |
KELAS | 5K6, 5K1, 5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen |
SUB-TAJUK | 1.Parti politik di Malaysia sehingga tahun 1963. 2.Kerajaan Persekutuan. -Kerajaan Pusat. -Kerajaan Negeri. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan parti politik yang ditubuhkan sehingga tahun 1963. Menyatakan senarai kuasa kerajaan pusat dan negeri. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Persefahaman dalam kerajaan Persekutuan menjamin kesejahteraan negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Nyatakan senarai Persekutuan dan senarai negeri. |
REFLEKSI | Pelajar boleh membezakan senarai pusat dan negeri. |
MINGGU | 28 |
HARI | RABU. |
TARIKH | 14/07/10 |
KELAS | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAIAN – SOFBOL. |
KEMAHIRAN | 1.Memukul 2.Larian antara bes. 3.Ulangan pitching. |
ALATAN | 1.Bola lisut. 2.Glove 3.Pemukul |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Latihan memukul antara kumpulan 3.larian antara bes. 4.Permainan kecil. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain bola lisut. |
MINGGU | 28 |
HARI | RABU |
TARIKH | 14/07/10 |
KELAS | 5S4, 5K6 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Lambang-lambang Negara. |
SUB-TAJUK | 1.Jata Negara 2.Bendera Kebangsaan 3.Lagu Kebangsaan |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan makna yang terdapat pada lambing-lambang Negara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Lambang negara simbol kedaulatan. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Apakah maksud Jata Negara? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan makna yang terdapat dalam Jata Negara |
MINGGU | 28 |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 15/07/10 |
KELAS | 4K6. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAIAN – SOFBOL. |
KEMAHIRAN | 1.Memukul 2.Larian antara bes. 3.Ulangan pitching. |
ALATAN | 1.Bola lisut. 2.Glove 3.Pemukul |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Latihan memukul antara kumpulan 3.larian antara bes. 4.Permainan kecil. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain bola lisut. |
MINGGU | 28 |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 15/07/10 |
KELAS | 5K1. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Lambang-lambang Negara. |
SUB-TAJUK | 1.Jata Negara 2.Bendera Kebangsaan 3.Lagu Kebangsaan |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan makna yang terdapat pada lambing-lambang Negara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Lambang negara simbol kedaulatan. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Apakah maksud Jata Negara? 3.Pelajar diminta menyanyikan lagu Jalur Gemilang. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan makna yang terdapat dalam Jata Negara |
MINGGU | 28 |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 16/07/10 |
KELAS | 4MPV. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAIAN – SOFBOL. |
KEMAHIRAN | 1.Memukul 2.Larian antara bes. 3.Ulangan pitching. |
ALATAN | 1.Bola lisut. 2.Glove 3.Pemukul |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Latihan memukul antara kumpulan 3.larian antara bes. 4.Permainan kecil. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain bola lisut. |
MINGGU | 28 |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 16/07/10 |
KELAS | 5S2, 5K6. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Lambang-lambang Negara. |
SUB-TAJUK | 1.Jata Negara 2.Bendera Kebangsaan 3.Lagu Kebangsaan |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan makna yang terdapat pada lambing-lambang Negara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Lambang negara simbol kedaulatan. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Apakah maksud Jata Negara? 3;Huraikan kepentingan Jalur Gemilang. 4.Pelajar diminta menyanyikan lagu Jalur Gemilang. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan makna yang terdapat dalam Jata Negara |
No comments:
Post a Comment