Thursday, July 15, 2010

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN – JULAI 2010.

MINGGU

27

HARI

ISNIN

TARIKH

05/07/10

KELAS

5S2

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen

SUB-TAJUK

1.Kuasa Pemerintah.

-Badan Perundangan [ Legislatif ]

-Badan Pelaksana [ Eksekutif ]

-Badan Kehakiman [ Judisiari ]

HASIL

PEMBELAJARAN

Membandingkan fungsi-fungsi badan pemerintah

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Keluhuran Perlembagaan

Kedaulatan Undang-undang.

AKTVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Jelaskan bidang kuasa Badan Kehakiman.

REFLEKSI

Pelajar jelas tentang jenis dan fungsi badan pemerintah


 

MINGGU

27

HARI

ISNIN

TARIKH

05/07/10

KELAS

4K4

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN - SOFBOL

KEMAHIRAN

1.Pitching

2.Membaling antara bes

ALAT

1.Bola Lisut

2.Glove

AKTIVITI

1.Gerak kerja –memanaskan badan

2.Tunjuk teknik pitching yang betul

3.Balingan antara bes

4.Permainan kecil antara kumpulan.

REFLEKSI

Pelajar seronok bermain bola lisut.


 

MINGGU

27

HARI

SELASA

TARIKH

06/07/10

KELAS

5K6, 5K1, 5S4,

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen

SUB-TAJUK

1.Kuasa Pemerintahan

-Badan Perundangan [ Legislatif ]

-Badan Pelaksana [ Eksekutif ]

-Badan Kehakiman [ Judisiari ]

HASIL

PEMBELAJARAN

Membandingkan fungsi-fungsi badan pemerintah

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Keluhuran Perlembagaan

Kedaulatan undang-undang.

AKTVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Jelaskan bidang kuasa Kehakiman.

REFLEKSI

Pelajar jelas tentang jenis dan fungsi badan pemerintah


 

MINGGU

27

HARI

RABU

TARIKH

07/07/10

KELAS

5S4, 5K6

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen.

SUB-TAJUK

1.Pilihan raya.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menghuraikan proses pilihan raya.

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Pilihan raya penting dalam system demokrasi.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Nyatakan proses pilihan raya.

REFLEKSI

Pelajar boleh menjelaskan kenapa pilihan raya penting.


 

MINGGU

27

HARI

RABU.

TARIKH

07/07/10

KELAS

4S3.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN - SOFBOL

KEMAHIRAN

1.Pitching

2.Membaling antara bes

ALAT

1.Bola Lisut

2.Glove

AKTIVITI

1.Gerak kerja –memanaskan badan

2.Tunjuk teknik pitching yang betul

3.Balingan antara bes

4.Permainan kecil antara kumpulan.

REFLEKSI

Pelajar seronok bermain bola lisut.


 

MINGGU

27

HARI

KHAMIS.

TARIKH

08/07/10

KELAS

5K1.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen.

SUB-TAJUK

1.Pilihan raya.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menghuraikan proses pilihan raya.

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Pilihan raya penting dalam system demokrasi.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Nyatakan proses pilihan raya.

REFLEKSI

Pelajar boleh menjelaskan kenapa pilihan raya penting.


 

MINGGU

27

HARI

KHAMIS.

TARIKH

08/07/10

KELAS

4K6.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN - SOFBOL

KEMAHIRAN

1.Pitching

2.Membaling antara bes

ALAT

1.Bola Lisut

2.Glove

AKTIVITI

1.Gerak kerja –memanaskan badan

2.Tunjuk teknik pitching yang betul

3.Balingan antara bes

4.Permainan kecil antara kumpulan.

REFLEKSI

Pelajar seronok bermain bola lisut.


 

MINGGU

27

HARI

JUMAAT

TARIKH

09/07/10

KELAS

5K6, 5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen.

SUB-TAJUK

1.Pilihan raya.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menghuraikan proses pilihan raya.

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Pilihan raya penting dalam system Demokrasi.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Nyatakan proses pilihan raya.

REFLEKSI

Pelajar boleh menjelaskan kenapa pilihan raya penting.


 

MINGGU

28

HARI

ISNIN

TARIKH

12/07/10

KELAS

5S2

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen

SUB-TAJUK

1.Parti politik di Malaysia sehingga tahun 1963.

2.Kerajaan Persekutuan.

-Kerajaan Pusat.

-Kerajaan Negeri.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyenaraikan parti politik yang ditubuhkan sehingga tahun 1963.

Menyatakan senarai kuasa kerajaan pusat dan negeri.

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Persefahaman dalam kerajaan Persekutuan menjamin kesejahteraan

negara.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Nyatakan senarai Persekutuan dan senarai negeri.

REFLEKSI

Pelajar boleh membezakan senarai pusat dan negeri.


 

MINGGU

28

HARI

ISNIN

TARIKH

12/07/10

KELAS

4K4

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAIAN – SOFBOL.

KEMAHIRAN

1.Memukul

2.Larian antara bes.

3.Ulangan pitching.

ALATAN

1.Bola lisut.

2.Glove

3.Pemukul

AKTIVITI

1.Memanaskan badan

2.Latihan memukul antara kumpulan

3.larian antara bes.

4.Permainan kecil.

REFLEKSI

Pelajar seronok bermain bola lisut.


 

MINGGU

28

HARI

SELASA.

TARIKH

13/07/10

KELAS

5K6, 5K1, 5S4.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Ciri-ciri Demokrasi Berparlimen

SUB-TAJUK

1.Parti politik di Malaysia sehingga tahun 1963.

2.Kerajaan Persekutuan.

-Kerajaan Pusat.

-Kerajaan Negeri.

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyenaraikan parti politik yang ditubuhkan sehingga tahun 1963.

Menyatakan senarai kuasa kerajaan pusat dan negeri.

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Persefahaman dalam kerajaan Persekutuan menjamin kesejahteraan

negara.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Nyatakan senarai Persekutuan dan senarai negeri.

REFLEKSI

Pelajar boleh membezakan senarai pusat dan negeri.


 

MINGGU

28

HARI

RABU.

TARIKH

14/07/10

KELAS

4S3.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAIAN – SOFBOL.

KEMAHIRAN

1.Memukul

2.Larian antara bes.

3.Ulangan pitching.

ALATAN

1.Bola lisut.

2.Glove

3.Pemukul

AKTIVITI

1.Memanaskan badan

2.Latihan memukul antara kumpulan

3.larian antara bes.

4.Permainan kecil.

REFLEKSI

Pelajar seronok bermain bola lisut.


 

MINGGU

28

HARI

RABU

TARIKH

14/07/10

KELAS

5S4, 5K6

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Lambang-lambang Negara.

SUB-TAJUK

1.Jata Negara

2.Bendera Kebangsaan

3.Lagu Kebangsaan

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyatakan makna yang terdapat pada lambing-lambang Negara.

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Lambang negara simbol kedaulatan.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Apakah maksud Jata Negara?

REFLEKSI

Pelajar boleh menjelaskan makna yang terdapat dalam Jata Negara


 

MINGGU

28

HARI

KHAMIS.

TARIKH

15/07/10

KELAS

4K6.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAIAN – SOFBOL.

KEMAHIRAN

1.Memukul

2.Larian antara bes.

3.Ulangan pitching.

ALATAN

1.Bola lisut.

2.Glove

3.Pemukul

AKTIVITI

1.Memanaskan badan

2.Latihan memukul antara kumpulan

3.larian antara bes.

4.Permainan kecil.

REFLEKSI

Pelajar seronok bermain bola lisut.


 

MINGGU

28

HARI

KHAMIS.

TARIKH

15/07/10

KELAS

5K1.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Lambang-lambang Negara.

SUB-TAJUK

1.Jata Negara

2.Bendera Kebangsaan

3.Lagu Kebangsaan

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyatakan makna yang terdapat pada lambing-lambang Negara.

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Lambang negara simbol kedaulatan.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Apakah maksud Jata Negara?

3.Pelajar diminta menyanyikan lagu Jalur Gemilang.

REFLEKSI

Pelajar boleh menjelaskan makna yang terdapat dalam Jata Negara


 

MINGGU

28

HARI

JUMAAT.

TARIKH

16/07/10

KELAS

4MPV.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAIAN – SOFBOL.

KEMAHIRAN

1.Memukul

2.Larian antara bes.

3.Ulangan pitching.

ALATAN

1.Bola lisut.

2.Glove

3.Pemukul

AKTIVITI

1.Memanaskan badan

2.Latihan memukul antara kumpulan

3.larian antara bes.

4.Permainan kecil.

REFLEKSI

Pelajar seronok bermain bola lisut.


 

MINGGU

28

HARI

JUMAAT.

TARIKH

16/07/10

KELAS

5S2, 5K6.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

Lambang-lambang Negara.

SUB-TAJUK

1.Jata Negara

2.Bendera Kebangsaan

3.Lagu Kebangsaan

HASIL

PEMBELAJARAN

Menyatakan makna yang terdapat pada lambing-lambang Negara.

UNSUR DAN TINGKAH

LAKU PATRIOTISME

Lambang negara simbol kedaulatan.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Apakah maksud Jata Negara?

3;Huraikan kepentingan Jalur Gemilang.

4.Pelajar diminta menyanyikan lagu Jalur Gemilang.

REFLEKSI

Pelajar boleh menjelaskan makna yang terdapat dalam Jata Negara

No comments:

Post a Comment