RANCANGAN PELAJARAN HARIAN OGOS 2011.
MINGGU KE – 31 [ 01 – 05 OGOS 2011 ]
HARI : ISNIN.
TARIKH : 01/08/2011.
CUTI GANTI 1 MALAYSIA.
HARI | SELASA |
TARIKH | 02/08/2011 |
KELAS | 4S5 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | PENGURUSAN STRESS DAN KONFLIK |
SUB-TAJUK | STRATEGI MENANGANI KONFLIK 1.Bersikap tolerensi 2.Bersikap terbuka 3.Terima hakikat 4.Bersemuka untuk menyelesaikan masalah 5.Berbincang dengan sahabat karib,ibu bapa,guru atau kaunselor. |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat menyelesaikan masalah secara berkesan. |
AKTIVITI | Berbincang dan soaljawab |
REFLEKSI | Pelajar boleh mengemukakan pendapat bagaimana mengatasi masalah yang berkaitan. |
HARI | RABU |
TARIKH | 03/08/2011 |
KELAS | 5MPV , 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | LAMBANG-LAMBANG NEGARA |
SUB-TAJUK | 1.Jata Negara 2.Bendera Kebangsaan 3.Lagu Kebangsaan |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan lambing-lambang Negara. Menghuraikan fungsi lambing-lambang Negara Mentafsir lirik lagu kebangsaan. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Lambang Negara simbol kedaulatan |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan maksud lambing-lambang pada Jata Negara. 3.Apakah mesej dalam senikata lagu Negaraku ? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan makna dan maksud lambing-lambang Negara. |
HARI | RABU |
TARIKH | 03/08/2011 |
KELAS | 4K3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | PENGURUSAN STRESS DAN KONFLIK |
SUB-TAJUK | STRATEGI MENANGANI KONFLIK 1.Bersikap tolerensi 2.Bersikap terbuka 3.Terima hakikat 4.Bersemuka untuk menyelesaikan masalah 5.Berbincang dengan sahabat karib,ibu bapa,guru atau kaunselor. |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat menyelesaikan masalah secara berkesan. |
AKTIVITI | Berbincang dan soaljawab |
REFLEKSI | Pelajar boleh mengemukakan pendapat bagaimana mengatasi masalah yang berkaitan. |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 04/08/2011 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PEMBANGUNAN DAN PERPADUAN UNTUK KESEJAHTERAAN |
SUB-TAJUK | Pembangunan Ekonomi 1.Rancangan Pembangunan Lima Tahun. Tahap Pertama [ 1956 – 1970 ] Tahap Kedua [ 1971 – 1990 ] |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Menyenaraikan rancangan pembangunan ekonomi Negara. 2.Menyatakan matlamat dan usaha-usaha yang dilaksanakan dalam rancangan lima tahun. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Kekayaan Negara dinikmati bersama. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Apakah matlamat Rancangan Malaya Pertama dan Kedua ? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan matlamat yang telah digariskan oleh kerajaan. |
No comments:
Post a Comment