RANCANGAN PELAJARAN HARIAN BULAN OKTOBER 2011.
MINGGU KE-40 [ 3 – 7 Oktober 2011 ].
HARI | ISNIN |
TARIKH | 03/10/2011 |
KELAS | 5MPV |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PEMBANGUNAN DAN PERPADUAN BANGSA |
SUB-TAJUK | WAWASAN 2020. Idea dan konsep. Sembilan cabaran utama. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan matlamat Wawasan 2020 Menyenaraikan Sembilan cabaran wawasan 2020. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Berdaya saing untuk kemajuan. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Apakah yang dimaksudkan dengan wawasan 2020? 3.Jelaskan Sembilan cabaran wawasan 2020? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyatakan dan memberi maksud wawasan 2020. |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 03/10/2011 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | KESAN HIV DAN AIDS |
SUB-TAJUK | 1.INDIVIDU 2.KELUARGA 3.MASYARAKAT 4.NEGARA |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Mencerita kisah pembawa HIV dan AIDS dan reaksi keluarga,rakan serta masyarakat sekeliling. 2.Menyatakan persepsi masyarakat terhadap masalah berkaitan HIV dan AIDS. |
KAEDAH | Penyelesaian masalah Perbincangan kumpulan |
AKTIVITI | 1.Murid dibahagikan kepada kumpulan yang mengandungi 8 hingga 10 orang. 2.Guru mengedarkan kisah R dan I kepada setiap kumpulan. 3.Kumpulan akan membaca kisah R dan I serta berbincang. 4.Pada akhir sesi, guru berbincang dengan murid. 5.Guru meminta murid menyenaraikan pengajaran yang dipelajari daripada kisah ini. |
REFLEKSI | Murid mengambil bahagian secara aktif dalam perbincangan. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 04/10/2011 |
KELAS | 4S5 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN FUTSAL /BOLA BALING. |
KEMAHIRAN | SEMUA YANG SUDAH DI AJAR |
OBJEKTIF | PELAJAR BOLEH MEMPRAKTIK KEMAHIRAN YANG SUDAH DI PELAJARI |
AKTIVITI | PERMAINAN ANTARA KUMPULAN. |
HARI | RABU |
TARIKH | 05/10/2011 |
KELAS | 4K3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN FUTSAL /BOLA BALING. |
KEMAHIRAN | SEMUA YANG SUDAH DI AJAR |
OBJEKTIF | PELAJAR BOLEH MEMPRAKTIK KEMAHIRAN YANG SUDAH DI PELAJARI |
AKTIVITI | PERMAINAN ANTARA KUMPULAN. |
CATATAN.
TINGKATAN 5. CUTI – UNTUK MEMBERI LALUAN KEPADA PMR.
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 06/10/2011 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PEMBANGUNAN DAN PERPADUAN BANGSA |
SUB-TAJUK | WAWASAN 2020. Idea dan konsep. Sembilan cabaran utama. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan matlamat Wawasan 2020 Menyenaraikan Sembilan cabaran wawasan 2020. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Berdaya saing untuk kemajuan. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Apakah yang dimaksudkan dengan wawasan 2020? 3.Jelaskan Sembilan cabaran wawasan 2020? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyatakan dan memberi maksud wawasan 2020. |
CATATAN.
HARI : JUMAAT.
TARIK : 07/10/2011.
TINGKATAN 4. CUTI – UNTUK MEMBERI LALUAN KEPADA PMR.
No comments:
Post a Comment