MINGGU KE – 16.
HARI | ISNIN |
TARIKH | 16/04/2012 |
TINGKATAN | 5S2, 5MPV |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA |
SUB-TAJUK | PERSEKUTUAN TANAH MELAYU 1948. 1.PERJANJIAN PERSEKUTUAN TANAH MELAYU 1948 2.TOKOH-TOKOH PENGERAK PERSEKUTUAN TANAH MELAYU . |
HASIL PEMBELAJARAN | MENYENARAIKAN ISI-ISI PERJANJIAN PERSEKUTUAN TANAH MELAYU 1948. MENYENARAIKAN TOKOH-TOKOH YANH TERLIBAT DALAM PROSES MEMBENTUK PERSEKUTUAN TANAH MELAYU 1948. |
KONSEP/ISTILAH | GAGASAN MALAYAN UNION JUS SOLI |
AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENULIS NOTA. 2.SENARAIKAN CIRI-CIRI PERJANJIAN PERSEKUTUAN TANAH MELAYU 1948. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
BERSEMANGAT SETIA NEGARA. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN SEMASA PERBINCANGAN. |
HARI | SELASA | |
TARIKH | 17/04/2012 | |
KELAS | 4S2 | |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN | |
TAJUK | KEKELUARGAAN | |
SUB-TAJUK | FUNGSI KELUARGA. | |
OBJEKTIF | MENJELASKAN FUNGSI KELUARGA KEPADA PELAJAR. | |
ALAT BANTU MENGAJAR | BUKU TEK | |
AKTIVITI | 1.PERBINCANGAN 2.SOALJAWAB | |
REFLEKSI | PELAJAR AKTIF DALAM AKTIVITI SUMBANGSARAN. | |
HARI | RABU | |
TARIKH | 18/04/2012 | |
TINGKATAN | 5MPV. | |
M/PELAJARAN | SEJARAH | |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA | |
SUB-TAJUK | PERGERAKAN POLITIK DI SARAWAK DAN SABAH. | |
HASIL PEMBELAJARAN | MEMBINCANGKAN KEPENTINGAN KEMUNCULAN PERGERAKAN POLITIK DI SARAWAK DAN SABAH KE ARAH PEMBENTUKAN KERAJAAN NEGERI. | |
KONSEP/ISTILAH | PENGISYTIHARAN, PEMASYHURAN. | |
AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENULIS NOTA. 2.SENARAIKAN CIRI-CIRI PERLEMBAGAAN 1941. 3.JELASKAN RUKUN TIGA BELAS. | |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | MEMARTABATKAN BANGSA DAN KEDAULATAN NEGARA. | |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN SEMASA PERBINCANGAN. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 19/04/2012 |
KELAS | 5K2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | ISU KEKELUARGAAN |
SUB-TAJUK | SUMBANG MAHRAM LANGKAH PENCEGAHAN. |
OBJEKTIF | MENJELASKAN CARA-CARA MENGATASI SUMBANG MAHRAM YANG SERING BERLAKU KETIKA INI. |
ALAT BANTU MENGAJAR | BUKU TEK |
AKTIVITI | 1.PERBINCANGAN 2.SOALJAWAB |
REFLEKSI | PELAJAR AKTIF DALAM AKTIVITI SUMBANGSARAN. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 19/04/2012 |
TINGKATAN | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA |
SUB-TAJUK | PERGERAKAN POLITIK DI SARAWAK DAN SABAH. |
HASIL PEMBELAJARAN | MEMBINCANGKAN KEPENTINGAN KEMUNCULAN PERGERAKAN POLITIK DI SARAWAK DAN SABAH KE ARAH PEMBENTUKAN KERAJAAN NEGERI. |
KONSEP/ISTILAH | PENGISYTIHARAN, PEMASYHURAN. |
AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENULIS NOTA. 2.SENARAIKAN CIRI-CIRI PERLEMBAGAAN 1941. 3.JELASKAN RUKUN TIGA BELAS. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | MEMARTABATKAN BANGSA DAN KEDAULATAN NEGARA. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN SEMASA PERBINCANGAN. |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 20/04/2012 |
KELAS | 5K3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | ISU KEKELUARGAAN |
SUB-TAJUK | SUMBANG MAHRAM LANGKAH PENCEGAHAN. |
OBJEKTIF | MENJELASKAN CARA-CARA MENGATASI SUMBANG MAHRAM YANG SERING BERLAKU KETIKA INI. |
ALAT BANTU MENGAJAR | BUKU TEK |
AKTIVITI | 1.PERBINCANGAN 2.SOALJAWAB |
REFLEKSI | PELAJAR AKTIF DALAM AKTIVITI SUMBANGSARAN. |
HARI | SABTU ( KHAMIS ) |
TARIKH | 21/04/2012 |
KELAS | 5K2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN BOLA TAMPAR. |
KEMAHIRAN | SEMUA YANG SUDAH DI AJAR |
OBJEKTIF | PELAJAR BOLEH MEMPRAKTIK KEMAHIRAN YANG SUDAH DI PELAJARI |
AKTIVITI | PERMAINAN ANTARA KUMPULAN. |
HARI | SABTU ( KHAMIS ) |
TARIKH | 21/04/2012 |
TINGKATAN | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA |
SUB-TAJUK | PERGERAKAN POLITIK DI SARAWAK DAN SABAH. |
HASIL PEMBELAJARAN | MEMBINCANGKAN KEPENTINGAN KEMUNCULAN PERGERAKAN POLITIK DI SARAWAK DAN SABAH KE ARAH PEMBENTUKAN KERAJAAN NEGERI. |
KONSEP/ISTILAH | PENGISYTIHARAN, PEMASYHURAN. |
AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENULIS NOTA. 2.SENARAIKAN CIRI-CIRI PERLEMBAGAAN 1941. 3.JELASKAN RUKUN TIGA BELAS. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | MEMARTABATKAN BANGSA DAN KEDAULATAN NEGARA. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN SEMASA PERBINCANGAN. |
CATATAN | SAMBUNG DARI HARI KHAMIS. |
No comments:
Post a Comment