RANCANGAN PELAJARAN HARIAN – OGOS.
MINGGU | 31 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 02/08/10 |
KELAS | 4K4 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan untuk murid sekolah Malaysia Sekolah Menengah. [ SEGAK ]. |
OBJEKTIF | Melakukan tindakan susulan untuk meningkatkan kecergasan fizikal sendiri Melalui perancangan aktiviti kecergasan terancang. |
ALAT | 1.Mengawal Tempoh [ Metronome ]. 2.Jam Randik |
AKTIVITI | 1.Naik Turun Bangku. 2.Tekan Tubi 3.Rengkuk Tubi Separa 4.Jangkauan Melunjur. |
MINGGU | 31 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 02/08/10 |
KELAS | 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Pembangunan dan Perpaduan Bangsa |
SUB-TAJUK | 1.Rukun Negara. 2.Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan. 3.Akta Bahasa Kebangsaan 4.Dasar Kebudayaan Kebangsaan. 5.Sukan untuk Perpaduan |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan usaha kea rah pembangunan dan perpaduan bangsa. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Perpaduan menjamin keamanan. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota 2.Huraikan prinsip-prinsip Rukun Negara. 3.Nyatakan kepentingan Dasar Kebudayaan Kebangsaan. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan Rukun Negara dan soalan-soalan lain yang ditanya. |
MINGGU | 31 |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 03/08/10 |
KELAS | 5K6, 5K1, 5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Pembangunan dan Perpaduan Bangsa |
SUB-TAJUK | 1.Rukun Negara. 2.Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan. 3.Akta Bahasa Kebangsaan 4.Dasar Kebudayaan Kebangsaan. 5.Sukan untuk Perpaduan |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan usaha kea rah pembangunan dan perpaduan bangsa. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Perpaduan menjamin keamanan. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota 2.Huraikan prinsip-prinsip Rukun Negara. 3.Nyatakan kepentingan Dasar Kebudayaan Kebangsaan. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan Rukun Negara dan soalan-soalan lain yang ditanya. |
MINGGU | 31 |
HARI | RABU. |
TARIKH | 04/08/10 |
KELAS | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan untuk murid sekolah Malaysia Sekolah Menengah. [ SEGAK ]. |
OBJEKTIF | Melakukan tindakan susulan untuk meningkatkan kecergasan fizikal sendiri Melalui perancangan aktiviti kecergasan terancang. |
ALAT | 1.Mengawal Tempoh [ Metronome ]. 2.Jam Randik |
AKTIVITI | 1.Naik Turun Bangku. 2.Tekan Tubi 3.Rengkuk Tubi Separa 4.Jangkauan Melunjur. |
MINGGU | 31 |
HARI | RABU |
TARIKH | 04/08/10 |
KELAS | 5S4, 5K6 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Malaysia kea rah Negara maju. |
SUB-TAJUK | Wawasan 2020. a.Idea dan konsep Sembilan cabaran utama. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan matlamat Wawasan 2020. Menyenaraikan Sembilan cabaran Wawasan 2020. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Berdaya saing untuk kemajuan. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1. Menyalin nota 2.Apakah yang dimaksudkan dengan Wawasan 2020 ? 3.Jelaskan Sembilan cabaran Wawasan 2020 ? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan 9 cabaran itu. |
CATATAN.
HARI : KHAMIS / JUMAAT [ 5 – 6 / 8 / 10 ] PSKPP [ KUCHING ].
MINGGU | 32 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 09/08/10 |
KELAS | 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Malaysia dan kerjasama antara bangsa. |
SUB-TAJUK | Konflik Antarabangsa 1.Perang Dunia Pertama [ 1914 – 1918 ] |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan Negara yang terlibat dalam Perang Dunia Pertama. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Persefahaman membawa keharmonian sejagat. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Apakah faktor utama berlakunya Perang Dunia Pertama ? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan sebab-sebab Perang Dunia Pertama berlaku. |
MINGGU | 32 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 09/08/10 |
KELAS | 4K4. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan untuk murid sekolah Malaysia Sekolah Menengah. [ SEGAK ]. |
OBJEKTIF | Melakukan tindakan susulan untuk meningkatkan kecergasan fizikal sendiri Melalui perancangan aktiviti kecergasan terancang. |
ALAT | 1.Mengawal Tempoh [ Metronome ]. 2.Jam Randik |
AKTIVITI | 1.Naik Turun Bangku. 2.Tekan Tubi 3.Rengkuk Tubi Separa 4.Jangkauan Melunjur. |
MINGGU | 32 |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 10/08/10 |
KELAS | 5K6, 5K1, 5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Malaysia dan kerjasama antara bangsa. |
SUB-TAJUK | Konflik Antarabangsa 1.Perang Dunia Pertama [ 1914 – 1918 ] |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan Negara yang terlibat dalam Perang Dunia Pertama. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Persefahaman membawa keharmonian sejagat. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Apakah faktor utama berlakunya Perang Dunia Pertama ? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan sebab-sebab Perang Dunia Pertama berlaku. |
MINGGU | 32 |
HARI | RABU. |
TARIKH | 11/08/10 |
KELAS | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan untuk murid sekolah Malaysia Sekolah Menengah. [ SEGAK ]. |
OBJEKTIF | Melakukan tindakan susulan untuk meningkatkan kecergasan fizikal sendiri Melalui perancangan aktiviti kecergasan terancang. |
ALAT | 1.Mengawal Tempoh [ Metronome ]. 2.Jam Randik |
AKTIVITI | 1.Naik Turun Bangku. 2.Tekan Tubi 3.Rengkuk Tubi Separa 4.Jangkauan Melunjur. |
MINGGU | 32 |
HARI | RABU |
TARIKH | 11/08/10 |
KELAS | 5S4, 5K6 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Malaysia dan Kerjasama Antarabangsa |
SUB-TAJUK | Konflik Antarabangs a. Perang Dunia Kedua [ 1939 – 1945 ] |
HASIL PEMBELAJARAN | Membandingkan sebab Perang Dunia Pertama dan Perang Dunia Kedua. Menghuraikan sebab-sebab kegagalan Liga Bangsa. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Bagaimanakah Perang Dunia Pertama membawa kepada berlakunya Perang Dunia Kedua ? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan sebab-sebab Perang Dunia Kedua berlaku. |
MINGGU | 32 |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 12/08/10 |
KELAS | 4K6. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan untuk murid sekolah Malaysia Sekolah Menengah. [ SEGAK ]. |
OBJEKTIF | Melakukan tindakan susulan untuk meningkatkan kecergasan fizikal sendiri Melalui perancangan aktiviti kecergasan terancang. |
ALAT | 1.Mengawal Tempoh [ Metronome ]. 2.Jam Randik |
AKTIVITI | 1.Naik Turun Bangku. 2.Tekan Tubi 3.Rengkuk Tubi Separa 4.Jangkauan Melunjur. |
MINGGU | 32 |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 12/08/10 |
KELAS | 5K1. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Malaysia dan Kerjasama Antarabangsa |
SUB-TAJUK | Konflik Antarabangs a. Perang Dunia Kedua [ 1939 – 1945 ] |
HASIL PEMBELAJARAN | Membandingkan sebab Perang Dunia Pertama dan Perang Dunia Kedua. Menghuraikan sebab-sebab kegagalan Liga Bangsa. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Bagaimanakah Perang Dunia Pertama membawa kepada berlakunya Perang Dunia Kedua ? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan sebab-sebab Perang Dunia Kedua berlaku. |
MINGGU | 32 |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 13/08/10 |
KELAS | 4MPV. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | Standard Kecergasan Fizikal Kebangsaan untuk murid sekolah Malaysia Sekolah Menengah. [ SEGAK ]. |
OBJEKTIF | Melakukan tindakan susulan untuk meningkatkan kecergasan fizikal sendiri Melalui perancangan aktiviti kecergasan terancang. |
ALAT | 1.Mengawal Tempoh [ Metronome ]. 2.Jam Randik |
AKTIVITI | 1.Naik Turun Bangku. 2.Tekan Tubi 3.Rengkuk Tubi Separa 4.Jangkauan Melunjur. |
MINGGU | 32 |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 13/08/10 |
KELAS | 5K6, 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | Malaysia dan Kerjasama Antarabangsa |
SUB-TAJUK | Konflik Antarabangs a. Perang Dunia Kedua [ 1939 – 1945 ] |
HASIL PEMBELAJARAN | Membandingkan sebab Perang Dunia Pertama dan Perang Dunia Kedua. Menghuraikan sebab-sebab kegagalan Liga Bangsa. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Bagaimanakah Perang Dunia Pertama membawa kepada berlakunya Perang Dunia Kedua ? |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjelaskan sebab-sebab Perang Dunia Kedua berlaku. |
Cikgu,
ReplyDeleteYour RPH for Week 31-32 has been read and checked and is found to be thorough and complete.
Thank you for your cooperation.
Have a nice day!