RANCANGAN PELAJARAN HARIAN - OGOS.
MINGGU | 33 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 16/08/10 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYSIA DAN KERJASAMA ANTARABANGSA |
SUB-TAJUK | Kemunculan Blok Dunia dan Perang Dingin. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan maksud Blok Dunia. Menyatakan maksud Perang Dingin. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Keamanan sejagat. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan maksud blok dunia dan faktor-faktor yang membawa kepada pembentukannya. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjelaskan dan membezakan blok dunia. |
MINGGU | 33 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 16/08/10 |
KELAS | 4K4. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | EMOSI REMAJA |
SUB-TAJUK | Mendapatkan Faedah daripada Emosi |
OBJEKTIF | Menjelaskan kepada pelajar bahawa mengawal emosi amat penting sekali. |
AKTIVITI | Berikut ialah lima langkah utama menangani masala emosi. a. Mengenali emosi sendiri. b. Mengurus emosi sendiri. c. Memotivasikan emosi negative. d. Mengenali emosi orang lain. |
REFLEKSI | Pelajar dapat memberi pendapat tentang pentingnya mengawal emosi apabila menghadapi masalah. |
MINGGU | 33 |
HARI | SELASA |
TARIKH | 17/08/10 |
KELAS | 5K6, 5K1, 5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYSIA DAN KERJASAMA ANTARABANGSA |
SUB-TAJUK | Kemunculan Blok Dunia dan Perang Dingin. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan maksud Blok Dunia. Menyatakan maksud Perang Dingin. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Keamanan sejagat. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan maksud blok dunia dan faktor-faktor yang membawa kepada pembentukannya. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjelaskan dan membezakan blok dunia. |
MINGGU | 33 |
HARI | RABU. |
TARIKH | 18/08/10 |
KELAS | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | EMOSI REMAJA |
SUB-TAJUK | Mendapatkan Faedah daripada Emosi |
OBJEKTIF | Menjelaskan kepada pelajar bahawa mengawal emosi amat penting sekali. |
AKTIVITI | Berikut ialah lima langkah utama menangani masala emosi. a. Mengenali emosi sendiri. b. Mengurus emosi sendiri. c. Memotivasikan emosi negative. d. Mengenali emosi orang lain. |
REFLEKSI | Pelajar dapat memberi pendapat tentang pentingnya mengawal emosi apabila menghadapi masalah. |
MINGGU | 33 |
HARI | RABU |
TARIKH | 18/08/10 |
KELAS | 5S4, 5K6 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PERANAN DAN SUMBANGAN MALAYSIA DALAM PERTUBUHAN ANTARABANGSA |
SUB-TAJUK | Asas-asas Penggubalan Dasar Luar Malaysia a. Faktor Sejarah. b. Faktor Ekonomi c. Faktor Politik d. Faktor Geografi e. Faktor Demografi |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan asas-asas yang mempengaruhi penggubalan dasar luar Malaysia. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Malaysia menyinari pentas dunia. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1. Menyalin nota 2. Nyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi asas penggubalan Dasar Luar Malaysia. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan asas-asas penggubalan dasar luar Malaysia. |
MINGGU | 33 |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 19/08/10 |
KELAS | 4K6. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | EMOSI REMAJA |
SUB-TAJUK | Mendapatkan Faedah daripada Emosi |
OBJEKTIF | Menjelaskan kepada pelajar bahawa mengawal emosi amat penting sekali. |
AKTIVITI | Berikut ialah lima langkah utama menangani masala emosi. a. Mengenali emosi sendiri. b. Mengurus emosi sendiri. c. Memotivasikan emosi negative. d. Mengenali emosi orang lain. |
REFLEKSI | Pelajar dapat memberi pendapat tentang pentingnya mengawal emosi apabila menghadapi masalah. |
MINGGU | 33 |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 19/08/10 |
KELAS | 5K1. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PERANAN DAN SUMBANGAN MALAYSIA DALAM PERTUBUHAN ANTARABANGSA |
SUB-TAJUK | Asas-asas Penggubalan Dasar Luar Malaysia a. Faktor Sejarah. b. Faktor Ekonomi c. Faktor Politik d. Faktor Geografi e. Faktor Demografi |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan asas-asas yang mempengaruhi penggubalan dasar luar Malaysia. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Malaysia menyinari pentas dunia. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1. Menyalin nota 2. Nyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi asas penggubalan Dasar Luar Malaysia. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan asas-asas penggubalan dasar luar Malaysia. |
MINGGU | 33 |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 20/08/10 |
KELAS | 4MPV. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | EMOSI REMAJA |
SUB-TAJUK | Mendapatkan Faedah daripada Emosi |
OBJEKTIF | Menjelaskan kepada pelajar bahawa mengawal emosi amat penting sekali. |
AKTIVITI | Berikut ialah lima langkah utama menangani masala emosi. a. Mengenali emosi sendiri. b. Mengurus emosi sendiri. c. Memotivasikan emosi negative. d. Mengenali emosi orang lain. |
REFLEKSI | Pelajar dapat memberi pendapat tentang pentingnya mengawal emosi apabila menghadapi masalah. |
MINGGU | 33 |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 20/08/10 |
KELAS | 5K6, 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PERANAN DAN SUMBANGAN MALAYSIA DALAM PERTUBUHAN ANTARABANGSA |
SUB-TAJUK | Asas-asas Penggubalan Dasar Luar Malaysia a. Faktor Sejarah. b. Faktor Ekonomi c. Faktor Politik d. Faktor Geografi e. Faktor Demografi |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan asas-asas yang mempengaruhi penggubalan dasar luar Malaysia. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Malaysia menyinari pentas dunia. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1. Menyalin nota 2. Nyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi asas penggubalan Dasar Luar Malaysia. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menyenaraikan asas-asas penggubalan dasar luar Malaysia. |
MINGGU | 34 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 23/08/10 |
KELAS | 4K4 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | FUNGSI KELUARGA |
SUB-TAJUK | Aspek-aspek Keluarga Bahagia 1.Keharmonian 2.Hormat-menghormati 3.Kasih saying |
OBJEKTIF | Membolehkan pelajar mengetahui aspek-aspek penting dalam sebuah keluarga bahagia |
AKTIVITI | 1.Perbincangan dan soaljawab dengan pelajar. |
REFLEKSI | Pelajar faham antara aspek yang perlu diberi perhatian untuk menjamin keluarga bahagia. |
MINGGU | 34 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 23/08/10 |
KELAS | 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYSIA DALAM PERTUBUHAN SERANTAU |
SUB-TAJUK | 1.Komanwel 2.Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu. 3.Pertubuhan Negara-negara Berkecuali |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan pertubuhan antarabangsa yang dianggotai oleh Malaysia |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Malaysia Negara kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Perbincangan dan soaljawab. |
REFLEKSI | Pelajar cuba menjawab soalan-soalan yang dikemukakan oleh guru. Ada diantara pelajar yang boleh menjawab soalan guru. |
MINGGU | 34 |
HARI | SELASA |
TARIKH | 24/08/10 |
KELAS | 5K6,5K1,5S4. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYSIA DALAM PERTUBUHAN SERANTAU |
SUB-TAJUK | 1.Komanwel 2.Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu. 3.Pertubuhan Negara-negara Berkecuali |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan pertubuhan antarabangsa yang dianggotai oleh Malaysia |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Malaysia Negara kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Perbincangan dan soaljawab. |
REFLEKSI | Pelajar cuba menjawab soalan-soalan yang dikemukakan oleh guru. Ada diantara pelajar yang boleh menjawab soalan guru. |
MINGGU | 34 |
HARI | RABU |
TARIKH | 25/08/10 |
KELAS | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | FUNGSI KELUARGA |
SUB-TAJUK | Aspek-aspek Keluarga Bahagia 1.Keharmonian 2.Hormat-menghormati 3.Kasih saying |
OBJEKTIF | Membolehkan pelajar mengetahui aspek-aspek penting dalam sebuah keluarga bahagia |
AKTIVITI | 1.Perbincangan dan soaljawab dengan pelajar. |
REFLEKSI | Pelajar faham antara aspek yang perlu diberi perhatian untuk menjamin keluarga bahagia. |
MINGGU | 34 |
HARI | RABU |
TARIKH | 25/08/10 |
KELAS | 5S4,5K6 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYSIA DALAM PERTUBUHAN ANTARABANGSA. |
SUB-TAJUK | 1.Negara-negara Selatan 2.Pertubuhan Persidangan Islam |
HASIL PEMBELAJARAN | Menjelaskan feadah yang diperoleh Malaysia sebagai ahli pertubuhan antarabangsa |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Keprihatian Malaysia kearah kesejahteraan sejagat. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota 2.Huraikan faedah yang diperoleh Malaysia sebagai ahli dalam Pertubuhan Bangsa- Bangsa Bersatu [PBB].. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan feadah yang diperoleh Malaysia. |
MINGGU | 34 |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 26/08/10 |
KELAS | 4K6. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | FUNGSI KELUARGA |
SUB-TAJUK | Aspek-aspek Keluarga Bahagia 1.Keharmonian 2.Hormat-menghormati 3.Kasih saying |
OBJEKTIF | Membolehkan pelajar mengetahui aspek-aspek penting dalam sebuah keluarga bahagia |
AKTIVITI | 1.Perbincangan dan soaljawab dengan pelajar. |
REFLEKSI | Pelajar faham antara aspek yang perlu diberi perhatian untuk menjamin keluarga bahagia. |
MINGGU | 34 |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 26/08/10 |
KELAS | 5K1. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYSIA DALAM PERTUBUHAN ANTARABANGSA. |
SUB-TAJUK | 1.Negara-negara Selatan 2.Pertubuhan Persidangan Islam |
HASIL PEMBELAJARAN | Menjelaskan feadah yang diperoleh Malaysia sebagai ahli pertubuhan antarabangsa |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Keprihatian Malaysia kearah kesejahteraan sejagat. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota 2.Huraikan faedah yang diperoleh Malaysia sebagai ahli dalam Pertubuhan Bangsa- Bangsa Bersatu [PBB].. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan feadah yang diperoleh Malaysia. |
MINGGU | 34 |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 27/08/10 |
KELAS | 4MPV.. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | FUNGSI KELUARGA |
SUB-TAJUK | Aspek-aspek Keluarga Bahagia 1.Keharmonian 2.Hormat-menghormati 3.Kasih saying |
OBJEKTIF | Membolehkan pelajar mengetahui aspek-aspek penting dalam sebuah keluarga bahagia |
AKTIVITI | 1.Perbincangan dan soaljawab dengan pelajar. |
REFLEKSI | Pelajar faham antara aspek yang perlu diberi perhatian untuk menjamin keluarga bahagia. |
MINGGU | 34 |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 27/08/10 |
KELAS | 5K6,5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | MALAYSIA DALAM PERTUBUHAN ANTARABANGSA. |
SUB-TAJUK | 1.Negara-negara Selatan 2.Pertubuhan Persidangan Islam |
HASIL PEMBELAJARAN | Menjelaskan feadah yang diperoleh Malaysia sebagai ahli pertubuhan antarabangsa |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Keprihatian Malaysia kearah kesejahteraan sejagat. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota 2.Huraikan faedah yang diperoleh Malaysia sebagai ahli dalam Pertubuhan Bangsa- Bangsa Bersatu [PBB].. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menyenaraikan feadah yang diperoleh Malaysia. |
MINGGU | 35 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 30/08/10 |
KELAS | 4K4 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN HOKI. |
KEMAHIRAN | 1.Menolak 2.Menahan |
OBJEKTIF | Memboleh pelajar bermain hoki dalam masa lapang. |
ALAT | 1.Kayu hoki 2.Bola hoki. |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Melakukan aktiviti dalam kumpulan 3.Guru tunjuk cara menolak dan menahan 4.Pelajar melakukan aktiviti dengan bimbingan guru 5.Permainan ubahsuai. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain hoki. |
MINGGU | 35 |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 30/08/10 |
KELAS | 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | UJIAN BULANAN 1.Kertas 1 [ 15 soalan ] 2.Kertas 2 [ 4 soalan subjektif ] |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Bab 7,8,9. |
REFLEKSI | Pelajar bersungguh-sungguh mencuba menjawab soalan ujian bulanan. |
31 OGOS 2010. [ SELASA ].
CUTI HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA KE-47 [ 53 ].
MINGGU | 35 |
HARI | RABU |
TARIKH | 01/09/10 |
KELAS | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN HOKI. |
KEMAHIRAN | 1.Menolak 2.Menahan |
OBJEKTIF | Memboleh pelajar bermain hoki dalam masa lapang. |
ALAT | 1.Kayu hoki 2.Bola hoki. |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Melakukan aktiviti dalam kumpulan 3.Guru tunjuk cara menolak dan menahan 4.Pelajar melakukan aktiviti dengan bimbingan guru 5.Permainan ubahsuai. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain hoki. |
MINGGU | 35 |
HARI | RABU. |
TARIKH | 01/09/10 |
KELAS | 5S4,5K6 [ Kelas 5K6 – Kertas 1 ]. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | UJIAN BULANAN 1.Kertas 1 [ 15 soalan ] 2.Kertas 2 [ 4 soalan subjektif ] |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Bab 7,8,9. |
REFLEKSI | Pelajar bersungguh-sungguh mencuba menjawab soalan ujian bulanan. |
MINGGU | 35 |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 02/09/10 |
KELAS | 4K6. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN HOKI. |
KEMAHIRAN | 1.Menolak 2.Menahan |
OBJEKTIF | Memboleh pelajar bermain hoki dalam masa lapang. |
ALAT | 1.Kayu hoki 2.Bola hoki. |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Melakukan aktiviti dalam kumpulan 3.Guru tunjuk cara menolak dan menahan 4.Pelajar melakukan aktiviti dengan bimbingan guru 5.Permainan ubahsuai. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain hoki. |
MINGGU | 35 |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 01/09/10 |
KELAS | 5K1. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | UJIAN BULANAN 1.Kertas 1 [ 15 soalan ] 2.Kertas 2 [ 4 soalan subjektif ] |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Bab 7,8,9. |
REFLEKSI | Pelajar bersungguh-sungguh mencuba menjawab soalan ujian bulanan. |
MINGGU | 35 |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 03/09/10 |
KELAS | 4MPV. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN HOKI. |
KEMAHIRAN | 1.Menolak 2.Menahan |
OBJEKTIF | Memboleh pelajar bermain hoki dalam masa lapang. |
ALAT | 1.Kayu hoki 2.Bola hoki. |
AKTIVITI | 1.Memanaskan badan 2.Melakukan aktiviti dalam kumpulan 3.Guru tunjuk cara menolak dan menahan 4.Pelajar melakukan aktiviti dengan bimbingan guru 5.Permainan ubahsuai. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain hoki. |
MINGGU | 35 |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 01/09/10 |
KELAS | 5K6. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | UJIAN BULANAN 2.Kertas 2 [ 4 soalan subjektif ] |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Bab 7,8,9. |
REFLEKSI | Pelajar bersungguh-sungguh mencuba menjawab soalan ujian bulanan. |
CATATAN:
KELAS 5S2 SEJARAH - DIAMBIL OLEH PN.IMELDA UNTUK UJIAN BULANAN BIOLOGI.
No comments:
Post a Comment