RANCANGAN PELAJARAN HARIAN 2011.
RPH – BULAN JANUARI MINGGU PERTAMA [ 03 – 07 ].
HARI | ISNIN. |
TARIKH | 03/01/2011. |
TINGKATAN | 5K6, 5S2, 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.. |
SUB-TAJUK | Imperialisme Barat di Asia Tenggara.
|
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan tariff imperialism dan sebab-sebab imperialism datang ke Asia Tengara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Negara kita tanggungjawab kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Melengkapkan jadual 3.Berikan maksud imperialism. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dengan tepat. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 04/01/2011. |
TINGKATAN | 5K6. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.. |
SUB-TAJUK | Perubahan Sistem Politik.
|
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan perubahan pentadbiran kuasa Barat di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Negara kita tanggungjawab kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Nyatakan ciri-ciri umum sistem Birokrasi Barat. |
REFLEKSI | Pelajar faham dan boleh menjawab soalan dengan betul. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 06/01/2011. |
TINGKATAN | 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.. |
SUB-TAJUK | Perubahan Sistem Politik.
|
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan perubahan pentadbiran kuasa Barat di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Negara kita tanggungjawab kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Nyatakan ciri-ciri umum sistem Birokrasi Barat. |
REFLEKSI | Pelajar faham dan boleh menjawab soalan dengan betul. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 07/01/2011. |
TINGKATAN | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.. |
SUB-TAJUK | Perubahan Sistem Politik.
|
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan perubahan pentadbiran kuasa Barat di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Negara kita tanggungjawab kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Nyatakan ciri-ciri umum sistem Birokrasi Barat. |
REFLEKSI | Pelajar faham dan boleh menjawab soalan dengan betul. |
MINGGU KEDUA JAN [ 10 – 14 ].
HARI | ISNIN |
TARIKH | 10/01/2011. |
TINGKATAN | 5K6, 5S2, 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.. |
SUB-TAJUK | Perubahan Sistem Politik.
|
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan perubahan pentadbiran kuasa Barat di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Negara kita tanggungjawab kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. |
REFLEKSI | Pelajar faham dan boleh menjawab soalan dengan betul. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 11/01/2011. |
TINGKATAN | 4S5. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | OLAHRAGA. |
SUB-TAJUK | LOMPAT KIJANG. |
HASIL PEMBELAJARAN | Psikomoto : Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.lompatan. Kognitif : Menyatakan otot utama yg terlibat. Afektif : Melakukan akt. Lompatan dgn penuh keyakinan. |
ALATAN | Wisel, Peta ukur dan sekital. |
AKTIVITI/LATIHAN |
|
PENILAIAN | Pelajar dpt melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok melakukan akt. diatas. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 11/01/2011. |
TINGKATAN | 5K6, |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.. |
SUB-TAJUK | Perubahan Sistem Politik.
|
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan perubahan pentadbiran kuasa Barat di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Negara kita tanggungjawab kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan sistem pentadbiran tradisional di Burma. |
REFLEKSI | Pelajar faham dan boleh menjawab soalan dengan betul. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 12/01/2011. |
TINGKATAN | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | OLAHRAGA. |
SUB-TAJUK | LOMPAT KIJANG. |
HASIL PEMBELAJARAN | Psikomoto : Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.lompatan. Kognitif : Menyatakan otot utama yg terlibat. Afektif : Melakukan akt. Lompatan dgn penuh keyakinan. |
ALATAN | Wisel, Peta ukur dan sekital. |
AKTIVITI/LATIHAN |
|
PENILAIAN | Pelajar dpt melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok melakukan akt. diatas. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 13/01/2011. |
TINGKATAN | 4S2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | OLAHRAGA. |
SUB-TAJUK | LOMPAT KIJANG. |
HASIL PEMBELAJARAN | Psikomoto : Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.lompatan. Kognitif : Menyatakan otot utama yg terlibat. Afektif : Melakukan akt. Lompatan dgn penuh keyakinan. |
ALATAN | Wisel, Peta ukur dan sekital. |
AKTIVITI/LATIHAN |
|
PENILAIAN | Pelajar dpt melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok melakukan akt. diatas. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 13/01/2011. |
TINGKATAN | 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.. |
SUB-TAJUK | Perubahan Sistem Politik.
|
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan perubahan pentadbiran kuasa Barat di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Negara kita tanggungjawab kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan sistem pentadbiran tradisional di Burma. |
REFLEKSI | Pelajar faham dan boleh menjawab soalan dengan betul. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 14/01/2011. |
TINGKATAN | 4K2, 4K3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | OLAHRAGA. |
SUB-TAJUK | LOMPAT KIJANG. |
HASIL PEMBELAJARAN | Psikomoto : Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.lompatan. Kognitif : Menyatakan otot utama yg terlibat. Afektif : Melakukan akt. Lompatan dgn penuh keyakinan. |
ALATAN | Wisel, Peta ukur dan sekital. |
AKTIVITI/LATIHAN |
|
PENILAIAN | Pelajar dpt melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok melakukan akt. diatas. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 14/01/2011. |
TINGKATAN | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | KEMUNCULAN DAN PERKEMBANGAN NASIONALISME DI ASIA TENGGARA.. |
SUB-TAJUK | Perubahan Sistem Politik.
|
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan perubahan pentadbiran kuasa Barat di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Negara kita tanggungjawab kita. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan sistem pentadbiran tradisional di Burma. |
REFLEKSI | Pelajar faham dan boleh menjawab soalan dengan betul. |
MINGGU KETIGA JAN [ 17 – 22 ]
HARI | ISNIN |
TARIKH | 17/01/2011 |
TINGKATAN | 5K6 , 5S2 , 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI ASIA TENGGARA. |
SUB-TAJUK | FAKTOR-FAKTOR KEMUNCULAN NASINALISME. 1.Dasar penjajahan Barat. 2.Pengaruh Agama. 3.Karya Kesusasteraan. 4.Sistem Pendidikan. 5.Kemunculan Golongan Intelektual. 6.Pengaruh Media Massa. 7.Sistem Pengangkutan dan Perhubungan. 8.Pengaruh Luar. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan tariff nasionalisme. Menyenaraikan faktor pencetus nasionalisme. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Mempertahankan kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Berikan maksud nasionalisme. 3.Senaraikan faktor kemunculan nasionalisme. 4.Nyatakan ciri-ciri nasionalisme tahap pertama di Asia Tenggara. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dengan betul. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 18/01/2011. |
TINGKATAN | 5K6. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI ASIA TENGGARA. |
SUB-TAJUK | Perkembangan Nasionalisme. 1.Filipina. 2.Indonesia. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan cirri-ciri nasionalisme tahap pertama di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Mempertahankan kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dengan betul. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 18/01/2011. |
TINGKATAN | 4S5. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | OLAHRAGA. |
SUB-TAJUK | LOMPAT KIJANG. |
HASIL PEMBELAJARAN | Psikomoto : Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.lompatan. Kognitif : Menyatakan otot utama yg terlibat. Afektif : Melakukan akt. Lompatan dgn penuh keyakinan. |
ALATAN | Wisel, Peta ukur dan sekital. |
AKTIVITI/LATIHAN |
|
PENILAIAN | Pelajar dpt melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok melakukan akt. diatas. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 19/01/2011. |
TINGKATAN | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | OLAHRAGA. |
SUB-TAJUK | LOMPAT KIJANG. |
HASIL PEMBELAJARAN | Psikomoto : Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.lompatan. Kognitif : Menyatakan otot utama yg terlibat. Afektif : Melakukan akt. Lompatan dgn penuh keyakinan. |
ALATAN | Wisel, Peta ukur dan sekital. |
AKTIVITI/LATIHAN |
|
PENILAIAN | Pelajar dpt melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok melakukan akt. diatas. |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 20/01/2011. |
TINGKATAN | 5K6, 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI ASIA TENGGARA. |
SUB-TAJUK | Perkembangan Nasionalisme. 1.Filipina. 2.Indonesia. 3.Indochina. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan ciri-ciri nasionalisme tahap pertama di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Mempertahankan kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dengan betul. |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 20/01/2011. |
TINGKATAN | 4S2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | OLAHRAGA. |
SUB-TAJUK | LOMPAT KIJANG. |
HASIL PEMBELAJARAN | Psikomoto : Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.lompatan. Kognitif : Menyatakan otot utama yg terlibat. Afektif : Melakukan akt. Lompatan dgn penuh keyakinan. |
ALATAN | Wisel, Peta ukur dan sekital. |
AKTIVITI/LATIHAN |
|
PENILAIAN | Pelajar dpt melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok melakukan akt. diatas. |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 21/01/2011. |
TINGKATAN | 4K2, 4K3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | OLAHRAGA. |
SUB-TAJUK | LOMPAT KIJANG. |
HASIL PEMBELAJARAN | Psikomoto : Melakukan sekurang-kurangnya 3 akt.lompatan. Kognitif : Menyatakan otot utama yg terlibat. Afektif : Melakukan akt. Lompatan dgn penuh keyakinan. |
ALATAN | Wisel, Peta ukur dan sekital. |
AKTIVITI/LATIHAN |
|
PENILAIAN | Pelajar dpt melakukan sekurang-kurangnya 7 kali lompatan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok melakukan akt. diatas. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 21/01/2011. |
TINGKATAN | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI ASIA TENGGARA. |
SUB-TAJUK | Perkembangan Nasionalisme. 1.Filipina. 2.Indonesia. 3.Indochina. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan ciri-ciri nasionalisme tahap pertama di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Mempertahankan kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Nyatakan ciri-ciri nasionalisme tahap kedua di Asia Tenggara. 3.Sebutkan karya hasil tulisan Raden Adjeng Kartini. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dengan betul. |
HARI | SABTU [ ISNIN ] |
TARIKH | 22/01/2011. |
TINGKATAN | 5K6, 5S2, 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI ASIA TENGGARA. |
SUB-TAJUK | Perkembangan Nasionalisme. 1.Burma [ Myanmar ]. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan ciri-ciri nasionalisme tahap pertama di Asia Tenggara. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Mempertahankan kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dengan betul. |
No comments:
Post a Comment