RANCANGAN PELAJARAN HARIAN BULAN FEBRUARI 2011.
MINGGU KE- 6 [ 07 – 11 /02/2011].
TARIK | 07/02/2011 |
HARI | ISNIN |
KELAS | 5K6, 5S2, 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI MALAYSIA SEHINGGA PERANG DUNIA KEDUA. |
SUB-TAJUK | Perjuangan pemimpin setempat menentang British. 1.Sebab-sebab penentangan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyatakan sebab-sebab pemimpin setempat menentang British. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Memartabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Memyalin nota. 2.Jelaskan sebab-sebab pemimpin tempatan menentang British. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dan memberi pendapat tentang peristiwa yang berlaku. |
TARIK | 08/02/2011 |
HARI | SELASA. |
KELAS | 5K6, |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI MALAYSIA SEHINGGA PERANG DUNIA KEDUA. |
SUB-TAJUK | Peristiwa penentangan pemimpin setempat. 1.Dol Said – Melaka. 2.Rentap, Syerif Masahor, - Sarawak. 3.Mat Salleh – Sabah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menceritakan peristiwa perjuangan pemimpin setempat menentang British. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Memartabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air. Berani mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Memyalin nota. 2.Huraikan penentangan Rentap di Sarawak terhadap British. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dan memberi pendapat tentang peristiwa yang berlaku. |
TARIK | 08/02/2011 |
HARI | SELASA. |
KELAS | 4S5, |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN. |
TAJUK | KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA. |
SUB-TAJUK | Emosi Remaja. 1.Isu-isu Remaja. 2.Melepak 3.Lari dari rumah 4.Pembuangan anak. 5.Masalah disiplin. |
HASIL PEMBELAJARAN | Remaja yang berjaya mengawal dan memahami emosi akan lebih berkeyakinan, bekerjasama,mempunyai penampilan diri yang lebih baik. |
ALAT BANTU MENGAJAR | Buku teks. |
AKTIVITI/LATIHAN | Perbincangan dan soaljawab. |
REFLEKSI | Pelajar masing-masing memberi pendapat apabila ditanya. |
TARIK | 09/02/2011 |
HARI | RABU. |
KELAS | 4S3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN. |
TAJUK | KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA. |
SUB-TAJUK | Emosi Remaja. 1.Isu-isu Remaja. 2.Melepak 3.Lari dari rumah 4.Pembuangan anak. 5.Masalah disiplin. |
HASIL PEMBELAJARAN | Remaja yang berjaya mengawal dan memahami emosi akan lebih berkeyakinan, bekerjasama,mempunyai penampilan diri yang lebih baik. |
ALAT BANTU MENGAJAR | Buku teks. |
AKTIVITI/LATIHAN | Perbincangan dan soaljawab. |
REFLEKSI | Pelajar masing-masing memberi pendapat apabila ditanya. |
TARIK | 10/02/2011 |
HARI | KHAMIS. |
KELAS | 4S2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN. |
TAJUK | KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA. |
SUB-TAJUK | Emosi Remaja. 1.Isu-isu Remaja. 2.Melepak 3.Lari dari rumah 4.Pembuangan anak. 5.Masalah disiplin. |
HASIL PEMBELAJARAN | Remaja yang berjaya mengawal dan memahami emosi akan lebih berkeyakinan, bekerjasama,mempunyai penampilan diri yang lebih baik. |
ALAT BANTU MENGAJAR | Buku teks. |
AKTIVITI/LATIHAN | Perbincangan dan soaljawab. |
REFLEKSI | Pelajar masing-masing memberi pendapat apabila ditanya. |
TARIK | 10/02/2011 |
HARI | KHAMIS. |
KELAS | 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI MALAYSIA SEHINGGA PERANG DUNIA KEDUA. |
SUB-TAJUK | Peristiwa penentangan pemimpin setempat. 1.Dol Said – Melaka. 2.Rentap, Syerif Masahor, - Sarawak. 3.Mat Salleh – Sabah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menceritakan peristiwa perjuangan pemimpin setempat menentang British. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Memartabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air. Berani mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Memyalin nota. 2.Huraikan penentangan Rentap di Sarawak terhadap British. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dan memberi pendapat tentang peristiwa yang berlaku. |
TARIK | 11/02/2011 |
HARI | JUMAAT. |
KELAS | 4K2, 4K3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN. |
TAJUK | KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA. |
SUB-TAJUK | Emosi Remaja. 1.Isu-isu Remaja. 2.Melepak 3.Lari dari rumah 4.Pembuangan anak. 5.Masalah disiplin. |
HASIL PEMBELAJARAN | Remaja yang berjaya mengawal dan memahami emosi akan lebih berkeyakinan, bekerjasama,mempunyai penampilan diri yang lebih baik. |
ALAT BANTU MENGAJAR | Buku teks. |
AKTIVITI/LATIHAN | Perbincangan dan soaljawab. |
REFLEKSI | Pelajar masing-masing memberi pendapat apabila ditanya. |
TARIK | 11/02/2011 |
HARI | JUMAAT. |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI MALAYSIA SEHINGGA PERANG DUNIA KEDUA. |
SUB-TAJUK | Peristiwa penentangan pemimpin setempat. 1.Dol Said – Melaka. 2.Rentap, Syerif Masahor, - Sarawak. 3.Mat Salleh – Sabah. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menceritakan peristiwa perjuangan pemimpin setempat menentang British. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Memartabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air. Berani mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Memyalin nota. 2.Huraikan penentangan Rentap di Sarawak terhadap British. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dan memberi pendapat tentang peristiwa yang berlaku. |
TARIK | 12/02/2011 |
HARI | SABTU [ GANTI SELASA ] |
KELAS | 5K6. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | NASIONALISME DI MALAYSIA SEHINGGA PERANG DUNIA KEDUA. |
SUB-TAJUK | Peristiwa penentangan pemimpin setempat.
|
HASIL PEMBELAJARAN | Menceritakan peristiwa perjuangan pemimpin setempat menentang British. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | Memartabatkan perjuangan tokoh-tokoh tanah air. Berani mempertahankan maruah bangsa dan negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Memyalin nota. |
REFLEKSI | Pelajar boleh menjawab soalan dan memberi pendapat tentang peristiwa yang berlaku. |
TARIK | 12/02/2011 |
HARI | SABTU [ GANTI SELASA ] |
KELAS | 4S5. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI. |
TAJUK | PERMAINAN |
KEMAHIRAN | Permainan Futsal. |
OBJEKTIF | Memboleh bermain dan menguasai kemahiran permainan futsal. |
ALAT -ALAT | Bola Futsal. |
AKTIVITI/LATIHAN | Permainan antara kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar seronok bermain dengan rakan-rakan. |
No comments:
Post a Comment