Thursday, March 31, 2011

MINGGU KE 13 [ 28 – 31 MAC - 1 APRIL 2011 ].


 

HARI

ISNIN

TARIKH

28/03/2011

KELAS

4K3.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

SEGAK.

OBJEKTIF

Mengukur dan merekod tahap kecergasan fizikal

AKTIVITI

1.Naik turun bangku

2.Tekan tubi

3.Ringkuk tubi separa.

4.Jangkaun melunjur.

REFLEKSI

Pelajar boleh melakukan semua aktiviti di atas.


 

HARI

ISNIN

TARIKH

28/03/2011

KELAS

5S2, 5MPV.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

NASIONALISME DI MALAYSIA SEHINGGA PERANG DUNIA KEDUA.

SUB-TAJUK

Perjuangan badan-badan dan kesatuan

Perkembangan dan peranan akhbar,majalah dan novel

HASIL PEMBELAJARAN

Menghuraikan isu yang diperjuangkan oleh badan-badan dan kesatuan dalam gerakan nasionalisme.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Sedia berkorban untuk kepentingan bersama.

AKTIVITI/LATIHAN

Menyalin nota.

Nyatakan isu pendidikan yang terdapat dalam akhbar-akhbar pada tahun 1930-an.

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan yang diajukan oleh guru.


 

HARI

SELASA.

TARIKH

29/03/2011

KELAS

4S5, 5S2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

SEGAK.

OBJEKTIF

Mengukur dan merekod tahap kecergasan fizikal

AKTIVITI

1.Naik turun bangku

2.Tekan tubi

3.Ringkuk tubi separa.

4.Jangkaun melunjur.

REFLEKSI

Pelajar boleh melakukan semua aktiviti di atas.


 

HARI

RABU.

TARIKH

30/03/2011

KELAS

5K2,5S5.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

SEGAK.

OBJEKTIF

Mengukur dan merekod tahap kecergasan fizikal

AKTIVITI

1.Naik turun bangku

2.Tekan tubi

3.Ringkuk tubi separa.

4.Jangkaun melunjur.

REFLEKSI

Pelajar boleh melakukan semua aktiviti di atas.


 

HARI

KHAMIS.

TARIKH

31/03/2011

KELAS

4K6, 4S2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

SEGAK.

OBJEKTIF

Mengukur dan merekod tahap kecergasan fizikal

AKTIVITI

1.Naik turun bangku

2.Tekan tubi

3.Ringkuk tubi separa.

4.Jangkaun melunjur.

REFLEKSI

Pelajar dapat melakukan semua aktiviti di atas.


 

HARI

KHAMIS

TARIKH

31/03/2011

KELAS

5MPV.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA KE ARAH KEMUNCULAN NEGARA MALAYSIA BERDAULAT.

SUB-TAJUK

Kesedaran tentang pembinaan Negara dan bangsa

Later belakang konsep Negara dan bangsa.

HASIL PEMBELAJARAN

Menerangkan later belakang pembinaan Negara Jerman dan Itali.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Sedia berkorban untuk kepentingan bersama.

AKTIVITI/LATIHAN

Menyalin nota.

Terangkan usaha ke arah pembinaan nagara bangsa di Eropah.

REFLEKSI

Pelajar boleh menjawab soalan yang diajukan oleh guru.


 

HARI

JUMAAT

TARIKH

0I/04/2011.

KELAS

4K2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

SEGAK.

OBJEKTIF

Mengukur dan merekod tahap kecergasan fizikal

AKTIVITI

1.Naik turun bangku

2.Tekan tubi

3.Ringkuk tubi separa.

4.Jangkaun melunjur.

REFLEKSI

Pelajar boleh melakukan semua aktiviti di atas.


 

HARI

JUMAAT.

TARIKH

01/04/2011.

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH

TAJUK

PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA KE ARAH KEMUNCULAN NEGARA MALAYSIA BERDAULAT.

SUB-TAJUK

Kesedaran tentang pembinaan Negara dan bangsa

Later belakang konsep Negara dan bangsa.

Pembinaan Negara dan bangsa.

HASIL PEMBELAJARAN

Menerangkan later belakang pembinaan Negara Jerman dan Itali.

Membandingkan proses pembinaan Negara dan bangsa kerajaan Madinah,Itali dan Jerman.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Sedia berkorban untuk kepentingan bersama.

AKTIVITI/LATIHAN

Menyalin nota.

Mengapakah usaha pembinaan Negara Islam di Madinah berbeza daripada pembinaan Negara bangsa di Eropah?

REFLEKSI

Pelajar boleh menjawab soalan yang diaukan oleh guru.

No comments:

Post a Comment