Sunday, April 10, 2011

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN BULAN APRIL.


 

MINGGU KE-14 [ 04 – 08 April ].

HARI

ISNIN

TARIKH

04/04/2011.

KELAS

4K3

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN FUTSAL

KEMAHIRAN

SEMUA.

ALATAN

BOLA FUTSAL

AKTIVITI

PERMAINAN FUTSAL ANTARA KUMPULAN

REFLEKSI

 


 

HARI

ISNIN

TARIKH

04/04/2011

KELAS

5S2, 5MPV.

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA KE ARAH KEMUNCULAN NEGARA MALAYSIA BERDAULAT.

SUB-TAJUK

PEMBINAAN NEGARA BANGSA.

1.Kerajaan Islam Madinah.

2.Kerajaan Itali dan Jerman.

HASIL PEMBELAJARAN

Membandingkan proses pembinaan Negara dan bangsa kerajaan Madinah , Itali dan Jerman.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Bersama mempertahankan kedaulatan Negara.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Mengapakah usaha pembinaan Negara Islam di Madinah berbeza daripada pembinaan Negara bangsa di Eropah?

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan dan menjelaskan sambil member contoh.


 

HARI

SELASA.

TARIKH

05/04/2011.

KELAS

4S5

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN FUTSAL

KEMAHIRAN

SEMUA.

ALATAN

BOLA FUTSAL

AKTIVITI

PERMAINAN FUTSAL ANTARA KUMPULAN

REFLEKSI

 


 

HARI

SELASA.

TARIKH

05/04/2011.

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN SOFBOL.

KEMAHIRAN

SEMUA.

ALATAN

GLOVES,BOLA SOFBOL.

AKTIVITI

Baling dan tangkap menggunakan bola menggunakan gloves.

Jarak bertambah jauh.

REFLEKSI

 


 

HARI

RABU.

TARIKH

06/04/2011.

KELAS

5K2, 5S5..

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN SOFBOL.

KEMAHIRAN

SEMUA.

ALATAN

GLOVES,BOLA SOFBOL.

AKTIVITI

Baling dan tangkap menggunakan bola menggunakan gloves.

Jarak bertambah jauh.

REFLEKSI

 


 

HARI

KHAMIS

TARIKH

07/04/2011.

KELAS

4K6, 4S2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN FUTSAL

KEMAHIRAN

SEMUA.

ALATAN

BOLA FUTSAL

AKTIVITI

PERMAINAN FUTSAL ANTARA KUMPULAN

REFLEKSI

 


 

HARI

KHAMIS.

TARIKH

07/04/2011

KELAS

5MPV.

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA KE ARAH KEMUNCULAN NEGARA MALAYSIA BERDAULAT.

SUB-TAJUK

CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA

1.Bangsa

2.Negara

3.Kerajaan

4.Perlembagaan.

HASIL PEMBELAJARAN

Menyenaraikan ciri-ciri Negara dan bangsa pada zaman Kesultanan Melayu Melaka.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Bersama mempertahankan kedaulatan Negara.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Senaraikan cirri-ciri Negara dan bangsa dalam Kesultanan Melayu Melaka.

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan dan menjelaskan sambil member contoh.


 

HARI

JUMAAT

TARIKH

08/04/2011.

KELAS

4K2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN FUTSAL

KEMAHIRAN

SEMUA.

ALATAN

BOLA FUTSAL

AKTIVITI

PERMAINAN FUTSAL ANTARA KUMPULAN

REFLEKSI

 


 

HARI

JUMAAT.

TARIKH

08/04/2011

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA KE ARAH KEMUNCULAN NEGARA MALAYSIA BERDAULAT.

SUB-TAJUK

CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA

1.Bangsa

2.Negara

3.Kerajaan

4.Perlembagaan.

HASIL PEMBELAJARAN

Menyenaraikan ciri-ciri Negara dan bangsa pada zaman Kesultanan Melayu Melaka.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Bersama mempertahankan kedaulatan Negara.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Senaraikan cirri-ciri Negara dan bangsa dalam Kesultanan Melayu Melaka.

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan dan menjelaskan sambil member contoh.

No comments:

Post a Comment