RANCANGAN PELAJARAN HARIAN BULAN APRIL.
MINGGU KE-14 [ 04 – 08 April ].
HARI | ISNIN |
TARIKH | 04/04/2011. |
KELAS | 4K3 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN FUTSAL |
KEMAHIRAN | SEMUA. |
ALATAN | BOLA FUTSAL |
AKTIVITI | PERMAINAN FUTSAL ANTARA KUMPULAN |
REFLEKSI |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 04/04/2011 |
KELAS | 5S2, 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA KE ARAH KEMUNCULAN NEGARA MALAYSIA BERDAULAT. |
SUB-TAJUK | PEMBINAAN NEGARA BANGSA. 1.Kerajaan Islam Madinah. 2.Kerajaan Itali dan Jerman. |
HASIL PEMBELAJARAN | Membandingkan proses pembinaan Negara dan bangsa kerajaan Madinah , Itali dan Jerman. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Bersama mempertahankan kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Mengapakah usaha pembinaan Negara Islam di Madinah berbeza daripada pembinaan Negara bangsa di Eropah? |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan dan menjelaskan sambil member contoh. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 05/04/2011. |
KELAS | 4S5 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN FUTSAL |
KEMAHIRAN | SEMUA. |
ALATAN | BOLA FUTSAL |
AKTIVITI | PERMAINAN FUTSAL ANTARA KUMPULAN |
REFLEKSI |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 05/04/2011. |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN SOFBOL. |
KEMAHIRAN | SEMUA. |
ALATAN | GLOVES,BOLA SOFBOL. |
AKTIVITI | Baling dan tangkap menggunakan bola menggunakan gloves. Jarak bertambah jauh. |
REFLEKSI |
HARI | RABU. |
TARIKH | 06/04/2011. |
KELAS | 5K2, 5S5.. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN SOFBOL. |
KEMAHIRAN | SEMUA. |
ALATAN | GLOVES,BOLA SOFBOL. |
AKTIVITI | Baling dan tangkap menggunakan bola menggunakan gloves. Jarak bertambah jauh. |
REFLEKSI |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 07/04/2011. |
KELAS | 4K6, 4S2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN FUTSAL |
KEMAHIRAN | SEMUA. |
ALATAN | BOLA FUTSAL |
AKTIVITI | PERMAINAN FUTSAL ANTARA KUMPULAN |
REFLEKSI |
HARI | KHAMIS. |
TARIKH | 07/04/2011 |
KELAS | 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA KE ARAH KEMUNCULAN NEGARA MALAYSIA BERDAULAT. |
SUB-TAJUK | CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA 1.Bangsa 2.Negara 3.Kerajaan 4.Perlembagaan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan ciri-ciri Negara dan bangsa pada zaman Kesultanan Melayu Melaka. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Bersama mempertahankan kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Senaraikan cirri-ciri Negara dan bangsa dalam Kesultanan Melayu Melaka. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan dan menjelaskan sambil member contoh. |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 08/04/2011. |
KELAS | 4K2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN FUTSAL |
KEMAHIRAN | SEMUA. |
ALATAN | BOLA FUTSAL |
AKTIVITI | PERMAINAN FUTSAL ANTARA KUMPULAN |
REFLEKSI |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 08/04/2011 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA KE ARAH KEMUNCULAN NEGARA MALAYSIA BERDAULAT. |
SUB-TAJUK | CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA 1.Bangsa 2.Negara 3.Kerajaan 4.Perlembagaan. |
HASIL PEMBELAJARAN | Menyenaraikan ciri-ciri Negara dan bangsa pada zaman Kesultanan Melayu Melaka. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Bersama mempertahankan kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Senaraikan cirri-ciri Negara dan bangsa dalam Kesultanan Melayu Melaka. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan dan menjelaskan sambil member contoh. |
No comments:
Post a Comment