MINGGU KE 26 [ 27 – 30 JUN 1 – JULY 2011 ]
HARI | ISNIN |
TARIKH | 27/06/2011 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN – BOLA BALING. |
KEMAHIRAN | Semua kemahiran. |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat bermain bola baling. |
ALATAN | Bola baling. |
AKTIVITIAKTIVITI | Permainan bola baling antara kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan. |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 27/06/2011 |
KELAS | 5MPV |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA YANG MERDEKA. |
SUB - TAJUK | Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957. a.Suruhanjaya Reid. b.Isi-isi Penting Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957. |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Menyatakan syarat perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Menghargai kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Terangkan tentang Suruhanjaya Reid yang dibentuk pada bulan Mac 1957. 3.Senaraikan syarat-syarat Perjanjian Persekutuan 1957. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan. |
HARI | SELASA. |
TARIKH | 28/06/2011 |
KELAS | 4S5. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN. |
TAJUK | KONFLIK. |
SUB-TAJUK | Faktor-faktor penyebab Konflik. a.Sikap tidak yakin dalam membuat keputusan. b.Sikap agresif c.Sikap mengelak d.Sikap pasif e.Perbezaan individu. |
OBJEKTIF | Pelajar dapat mengenalpasti punca konflik dengan rakan lain. |
ALAT BANTU MENGAJAR | Buku teks. |
AKTIVITIAKTIVITI | 1.Menyenaraikan factor-faktor penyebab konflik 2.Cara-cara mengelak konflik. |
REFLEKSI | Pelajar terlibat secara aktif dalam soaljawab/sumbangsaran. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 29/06/2011 |
KELAS | 4K3. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN. |
TAJUK | KONFLIK. |
SUB-TAJUK | Faktor-faktor penyebab Konflik. a.Sikap tidak yakin dalam membuat keputusan. b.Sikap agresif c.Sikap mengelak d.Sikap pasif e.Perbezaan individu. |
OBJEKTIF | Pelajar dapat mengenalpasti punca konflik dengan rakan lain. |
ALAT BANTU MENGAJAR | Buku teks. |
AKTIVITIAKTIVITI | 1.Menyenaraikan factor-faktor penyebab konflik 2.Cara-cara mengelak konflik. |
REFLEKSI | Pelajar terlibat secara aktif dalam soaljawab/sumbangsaran. |
HARI | RABU |
TARIKH | 29/06/2011 |
KELAS | 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA YANG MERDEKA. |
SUB - TAJUK | Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957. a.Suruhanjaya Reid. b.Isi-isi Penting Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957. |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Menyatakan syarat perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Menghargai kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Terangkan tentang Suruhanjaya Reid yang dibentuk pada bulan Mac 1957. 3.Senaraikan syarat-syarat Perjanjian Persekutuan 1957. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan. |
HARI | RABU |
TARIKH | 29/06/2011 |
KELAS | 5MPV |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA YANG MERDEKA. |
SUB - TAJUK | Kepentingan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957. Peranan Tokoh-tokoh Kemerdekaan. |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Menghubungkaitkan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957 dengan kedaulatan Negara dan bangsa. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Menghargai kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan kepentingan Perjanjian Persekutuan. 3.Terangkan peranan tokoh-tokoh yang membawa kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu pada 31 Ogos 1957. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan. |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 29/06/2011 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA YANG MERDEKA. |
SUB - TAJUK | Kepentingan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957. Peranan Tokoh-tokoh Kemerdekaan. |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Menghubungkaitkan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957 dengan kedaulatan Negara dan bangsa. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Menghargai kedaulatan Negara. |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan kepentingan Perjanjian Persekutuan. 3.Terangkan peranan tokoh-tokoh yang membawa kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu pada 31 Ogos 1957. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan. |
HARI | JUMAAT. |
TARIKH | 01/07/2011 |
KELAS | 4K2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN. |
TAJUK | KONFLIK. |
SUB-TAJUK | Faktor-faktor penyebab Konflik. a.Sikap tidak yakin dalam membuat keputusan. b.Sikap agresif c.Sikap mengelak d.Sikap pasif e.Perbezaan individu. |
OBJEKTIF | Pelajar dapat mengenalpasti punca konflik dengan rakan lain. |
ALAT BANTU MENGAJAR | Buku teks. |
AKTIVITIAKTIVITI | 1.Menyenaraikan factor-faktor penyebab konflik 2.Cara-cara mengelak konflik. |
REFLEKSI | Pelajar terlibat secara aktif dalam soaljawab/sumbangsaran. |
No comments:
Post a Comment