Thursday, July 7, 2011

MINGGU KE 26 [ 27 – 30 JUN 1 – JULY 2011 ]


 

HARI

ISNIN

TARIKH

27/06/2011

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN – BOLA BALING.

KEMAHIRAN

Semua kemahiran.

OBJEKTIF

Supaya pelajar dapat bermain bola baling.

ALATAN

Bola baling.

AKTIVITIAKTIVITI

Permainan bola baling antara kumpulan.

REFLEKSI

Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan.


 

HARI

ISNIN

TARIKH

27/06/2011

KELAS

5MPV

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA YANG MERDEKA.

SUB - TAJUK

Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957.

a.Suruhanjaya Reid.

b.Isi-isi Penting Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957.

HASIL PEMBELAJARAN

1.Menyatakan syarat perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Menghargai kedaulatan Negara.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Terangkan tentang Suruhanjaya Reid yang dibentuk pada bulan Mac 1957.

3.Senaraikan syarat-syarat Perjanjian Persekutuan 1957.

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan.


 

HARI

SELASA.

TARIKH

28/06/2011

KELAS

4S5.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN KESIHATAN.

TAJUK

KONFLIK.

SUB-TAJUK

Faktor-faktor penyebab Konflik.

a.Sikap tidak yakin dalam membuat keputusan.

b.Sikap agresif

c.Sikap mengelak

d.Sikap pasif

e.Perbezaan individu.

OBJEKTIF

Pelajar dapat mengenalpasti punca konflik dengan rakan lain.

ALAT BANTU MENGAJAR

Buku teks.

AKTIVITIAKTIVITI

1.Menyenaraikan factor-faktor penyebab konflik

2.Cara-cara mengelak konflik.

REFLEKSI

Pelajar terlibat secara aktif dalam soaljawab/sumbangsaran.


 

HARI

RABU.

TARIKH

29/06/2011

KELAS

4K3.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN KESIHATAN.

TAJUK

KONFLIK.

SUB-TAJUK

Faktor-faktor penyebab Konflik.

a.Sikap tidak yakin dalam membuat keputusan.

b.Sikap agresif

c.Sikap mengelak

d.Sikap pasif

e.Perbezaan individu.

OBJEKTIF

Pelajar dapat mengenalpasti punca konflik dengan rakan lain.

ALAT BANTU MENGAJAR

Buku teks.

AKTIVITIAKTIVITI

1.Menyenaraikan factor-faktor penyebab konflik

2.Cara-cara mengelak konflik.

REFLEKSI

Pelajar terlibat secara aktif dalam soaljawab/sumbangsaran.


 

HARI

RABU

TARIKH

29/06/2011

KELAS

5S2

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA YANG MERDEKA.

SUB - TAJUK

Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957.

a.Suruhanjaya Reid.

b.Isi-isi Penting Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957.

HASIL PEMBELAJARAN

1.Menyatakan syarat perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Menghargai kedaulatan Negara.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Terangkan tentang Suruhanjaya Reid yang dibentuk pada bulan Mac 1957.

3.Senaraikan syarat-syarat Perjanjian Persekutuan 1957.

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan.


 

HARI

RABU

TARIKH

29/06/2011

KELAS

5MPV

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA YANG MERDEKA.

SUB - TAJUK

Kepentingan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957.

Peranan Tokoh-tokoh Kemerdekaan.

HASIL PEMBELAJARAN

1.Menghubungkaitkan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957 dengan kedaulatan Negara dan bangsa.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Menghargai kedaulatan Negara.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Jelaskan kepentingan Perjanjian Persekutuan.

3.Terangkan peranan tokoh-tokoh yang membawa kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu pada 31 Ogos 1957.

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan.


 

HARI

KHAMIS

TARIKH

29/06/2011

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA YANG MERDEKA.

SUB - TAJUK

Kepentingan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957.

Peranan Tokoh-tokoh Kemerdekaan.

HASIL PEMBELAJARAN

1.Menghubungkaitkan Perjanjian Persekutuan Tanah Melayu 1957 dengan kedaulatan Negara dan bangsa.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Menghargai kedaulatan Negara.

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Jelaskan kepentingan Perjanjian Persekutuan.

3.Terangkan peranan tokoh-tokoh yang membawa kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu pada 31 Ogos 1957.

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan.


 

HARI

JUMAAT.

TARIKH

01/07/2011

KELAS

4K2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN KESIHATAN.

TAJUK

KONFLIK.

SUB-TAJUK

Faktor-faktor penyebab Konflik.

a.Sikap tidak yakin dalam membuat keputusan.

b.Sikap agresif

c.Sikap mengelak

d.Sikap pasif

e.Perbezaan individu.

OBJEKTIF

Pelajar dapat mengenalpasti punca konflik dengan rakan lain.

ALAT BANTU MENGAJAR

Buku teks.

AKTIVITIAKTIVITI

1.Menyenaraikan factor-faktor penyebab konflik

2.Cara-cara mengelak konflik.

REFLEKSI

Pelajar terlibat secara aktif dalam soaljawab/sumbangsaran.


 

No comments:

Post a Comment