RANCANGAN PELAJARAN HARIAN BULAN JULY
MINGGU KE 27 [ 04 – 08 JULY 2011 ]
HARI | ISNIN |
TARIKH | 04/07/2011 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN – BOLA BALING. |
KEMAHIRAN | Semua kemahiran. |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat bermain bola baling. |
ALATAN | Bola baling. |
AKTIVITIAKTIVITI | Permainan bola baling antara kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan. |
HARI | ISNIN |
TARIKH | 04/07/2011 |
KELAS | 5MPV |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PENGUKUHAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA. |
SUB - TAJUK | Cadangan kea rah pembentukan Malaysia Faktor-faktor pembentukan Malaysia. |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Menyatakan idea pembentukan gagasan Malaysia. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Kesepakatan untuk kestabilan negara |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Terangkan cadangan ke arah pembentukan Malaysia. 3.Terangkan faktor-faktor pembentukan Malaysia |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan. |
HARI | SELASA |
TARIKH | 05/07/2011 |
KELAS | 4S5 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN – BOLA BALING. |
KEMAHIRAN | Semua kemahiran. |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat bermain bola baling. |
ALATAN | Bola baling. |
AKTIVITIAKTIVITI | Permainan bola baling antara kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan. |
HARI | RABU |
TARIKH | 06/07/2011 |
KELAS | 4K3 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN – BOLA BALING. |
KEMAHIRAN | Semua kemahiran. |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat bermain bola baling. |
ALATAN | Bola baling. |
AKTIVITIAKTIVITI | Permainan bola baling antara kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan. |
HARI | RABU |
TARIKH | 06/07/2011 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PENGUKUHAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA. |
SUB - TAJUK | Cadangan kea rah pembentukan Malaysia Faktor-faktor pembentukan Malaysia. |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Menyatakan idea pembentukan gagasan Malaysia. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Kesepakatan untuk kestabilan negara |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Terangkan cadangan ke arah pembentukan Malaysia. 3.Terangkan faktor-faktor pembentukan Malaysia |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan. |
HARI | RABU |
TARIKH | 06/07/2011 |
KELAS | 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PENGUKUHAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA. |
SUB - TAJUK | Reaksi terhadap pembentukan Malaysia. 1.Reaksi dalam negeri a.Singapura b.Sarawak dan Sabah c.Brunei. |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Menjelaskan reaksi dalam Negara terhadap pembentukan Malaysia. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Kesepakatan untuk kestabilan negara |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan reaksi Persekutuan Tanah Melayu terhadap gagasan Malaysia. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan. |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 07/07/2011 |
KELAS | 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH. |
TAJUK | PENGUKUHAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA. |
SUB - TAJUK | Reaksi terhadap pembentukan Malaysia. 1.Reaksi dalam negeri a.Singapura b.Sarawak dan Sabah c.Brunei. |
HASIL PEMBELAJARAN | 1.Menjelaskan reaksi dalam Negara terhadap pembentukan Malaysia. |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
Kesepakatan untuk kestabilan negara |
AKTIVITI/LATIHAN | 1.Menyalin nota. 2.Jelaskan reaksi Persekutuan Tanah Melayu terhadap gagasan Malaysia. |
REFLEKSI | Pelajar dapat menjawab soalan. |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 08/07/2011 |
KELAS | 4K2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN JASMANI |
TAJUK | PERMAINAN – BOLA BALING. |
KEMAHIRAN | Semua kemahiran. |
OBJEKTIF | Supaya pelajar dapat bermain bola baling. |
ALATAN | Bola baling. |
AKTIVITIAKTIVITI | Permainan bola baling antara kumpulan. |
REFLEKSI | Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan. |
RPH minggu 26-27 disemak. Tq
ReplyDeleteCikgu,
ReplyDeleteRPH Minggu 28-29 lengkap dan kemas.
Terima kasih atas kerjasama anda.
Happy teaching and have a nice day.