Thursday, July 7, 2011

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN BULAN JULY

MINGGU KE 27 [ 04 – 08 JULY 2011 ]


 

HARI

ISNIN

TARIKH

04/07/2011

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN – BOLA BALING.

KEMAHIRAN

Semua kemahiran.

OBJEKTIF

Supaya pelajar dapat bermain bola baling.

ALATAN

Bola baling.

AKTIVITIAKTIVITI

Permainan bola baling antara kumpulan.

REFLEKSI

Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan.


 

HARI

ISNIN

TARIKH

04/07/2011

KELAS

5MPV

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PENGUKUHAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA.

SUB - TAJUK

Cadangan kea rah pembentukan Malaysia

Faktor-faktor pembentukan Malaysia.

HASIL PEMBELAJARAN

1.Menyatakan idea pembentukan gagasan Malaysia.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Kesepakatan untuk kestabilan negara

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Terangkan cadangan ke arah pembentukan Malaysia.

3.Terangkan faktor-faktor pembentukan Malaysia

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan.


 

HARI

SELASA

TARIKH

05/07/2011

KELAS

4S5

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN – BOLA BALING.

KEMAHIRAN

Semua kemahiran.

OBJEKTIF

Supaya pelajar dapat bermain bola baling.

ALATAN

Bola baling.

AKTIVITIAKTIVITI

Permainan bola baling antara kumpulan.

REFLEKSI

Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan.


 

HARI

RABU

TARIKH

06/07/2011

KELAS

4K3

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN – BOLA BALING.

KEMAHIRAN

Semua kemahiran.

OBJEKTIF

Supaya pelajar dapat bermain bola baling.

ALATAN

Bola baling.

AKTIVITIAKTIVITI

Permainan bola baling antara kumpulan.

REFLEKSI

Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan.


 

HARI

RABU

TARIKH

06/07/2011

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PENGUKUHAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA.

SUB - TAJUK

Cadangan kea rah pembentukan Malaysia

Faktor-faktor pembentukan Malaysia.

HASIL PEMBELAJARAN

1.Menyatakan idea pembentukan gagasan Malaysia.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Kesepakatan untuk kestabilan negara

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Terangkan cadangan ke arah pembentukan Malaysia.

3.Terangkan faktor-faktor pembentukan Malaysia

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan.


 

HARI

RABU

TARIKH

06/07/2011

KELAS

5MPV.

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PENGUKUHAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA.

SUB - TAJUK

Reaksi terhadap pembentukan Malaysia.

1.Reaksi dalam negeri

a.Singapura

b.Sarawak dan Sabah

c.Brunei.

HASIL PEMBELAJARAN

1.Menjelaskan reaksi dalam Negara terhadap pembentukan Malaysia.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Kesepakatan untuk kestabilan negara

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Jelaskan reaksi Persekutuan Tanah Melayu terhadap gagasan Malaysia.

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan.


 

HARI

KHAMIS

TARIKH

07/07/2011

KELAS

5S2.

M/PELAJARAN

SEJARAH.

TAJUK

PENGUKUHAN NEGARA DAN BANGSA MALAYSIA.

SUB - TAJUK

Reaksi terhadap pembentukan Malaysia.

1.Reaksi dalam negeri

a.Singapura

b.Sarawak dan Sabah

c.Brunei.

HASIL PEMBELAJARAN

1.Menjelaskan reaksi dalam Negara terhadap pembentukan Malaysia.

UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME


 

Kesepakatan untuk kestabilan negara

AKTIVITI/LATIHAN

1.Menyalin nota.

2.Jelaskan reaksi Persekutuan Tanah Melayu terhadap gagasan Malaysia.

REFLEKSI

Pelajar dapat menjawab soalan.


 

HARI

JUMAAT

TARIKH

08/07/2011

KELAS

4K2.

M/PELAJARAN

PENDIDIKAN JASMANI

TAJUK

PERMAINAN – BOLA BALING.

KEMAHIRAN

Semua kemahiran.

OBJEKTIF

Supaya pelajar dapat bermain bola baling.

ALATAN

Bola baling.

AKTIVITIAKTIVITI

Permainan bola baling antara kumpulan.

REFLEKSI

Pelajar berasa seronok bermain bersama rakan.

2 comments:

  1. Cikgu,

    RPH Minggu 28-29 lengkap dan kemas.
    Terima kasih atas kerjasama anda.

    Happy teaching and have a nice day.

    ReplyDelete