MINGGU KE- 8 [ 20 – 24 FEB 2012 ]
HARI | SELASA |
TARIKH | 21/02/2012 |
KELAS | 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | GERAKAN NASINALISME SEHINGGA PERANG DUNIA KEDUA. |
SUB-TAJUK | Gerakan nasionalisme semasa pendudukan Jepun |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan faktor-faktor yang menyumbang kepada perkembangan gerakan nasionalisme. |
KONSEP/ISTILAH | SOSIOPOLITIK |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
KESEPAKATAN DALAM PERJUANGAN |
CADANGAN AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENYALIN NOTA 2.JELASKAN FAKTOR-FAKTOR KEBANGKITAN NASIONALISME DI NEGARA KITA. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN YANG DITANYA OLEH GURU. |
HARI | RABU |
TARIKH | 22/02/2012 |
KELAS | 5K2 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA |
SUB-TAJUK | PERASAAN 1.MEMAHAMI PERASAAN 2.CARA-CARA UNTUK MENANGANI TEKANAN EMOSI. |
OBJEKTIF | SUPAYA PELAJAR TAHU CARA-CARA MENGATASI TEKANAN EMOSI. |
ALAT BANTU MENGAJAR | BUKU TEK |
AKTIVITI | 1.PERBINCANGAN 2.SOALJAWAB |
REFLEKSI | PELAJAR AKTIF DALAM AKTIVITI SUMBANGSARAN. |
HARI | RABU. |
TARIKH | 22/02/2012 |
KELAS | 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | GERAKAN NASINALISME SEHINGGA PERANG DUNIA KEDUA. |
SUB-TAJUK | Gerakan nasionalisme semasa pendudukan Jepun |
HASIL PEMBELAJARAN | Menghuraikan faktor-faktor yang menyumbang kepada perkembangan gerakan nasionalisme. |
KONSEP/ISTILAH | SOSIOPOLITIK |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
KESEPAKATAN DALAM PERJUANGAN |
CADANGAN AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENYALIN NOTA 2.JELASKAN FAKTOR-FAKTOR KEBANGKITAN NASIONALISME DI NEGARA KITA. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN YANG DITANYA OLEH GURU. |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 23/02/2012 |
KELAS | 5K3 |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA |
SUB-TAJUK | PERASAAN 1.MEMAHAMI PERASAAN 2.CARA-CARA UNTUK MENANGANI TEKANAN EMOSI. |
OBJEKTIF | SUPAYA PELAJAR TAHU CARA-CARA MENGATASI TEKANAN EMOSI. |
ALAT BANTU MENGAJAR | BUKU TEK |
AKTIVITI | 1.PERBINCANGAN 2.SOALJAWAB |
REFLEKSI | PELAJAR AKTIF DALAM AKTIVITI SUMBANGSARAN. |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 23/02/2012 |
KELAS | 4S2. |
M/PELAJARAN | PENDIDIKAN KESIHATAN |
TAJUK | REKREASI |
SUB-TAJUK | PERKHEMAHAN 1.MENDIRIKAN KHEMAH 2.TUJUAN PERKHEMAHAN. |
OBJEKTIF | UNTUK MEMBOLEHKAN PELAJAR BELAJAR BERDIKARI DAN BEKERJASAMA. |
ALAT BANTU MENGAJAR | BUKU TEK |
AKTIVITI | 1.PERBINCANGAN 2.SOALJAWAB |
REFLEKSI | PELAJAR AKTIF DALAM AKTIVITI SUMBANGSARAN. |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 24/02/2012 |
KELAS | 5S2, 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA KE ARAH KEMUNCULAN NEGARA MALAYSIA BERDAULAT. |
SUB-TAJUK | KESEDARAN TENTANG PEMBINAAN NEGARA DAN BANGSA. |
HASIL PEMBELAJARAN | MENTAKRIFKAN KONSEP NEGARA DAN BANGSA. |
KONSEP/ISTILAH | NEGARA/BANGSA |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME | KEBANGSAAN WARISAN BANGSA DAN NEGARA. |
CADANGAN AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENYALIN NOTA. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN YANG DITANYA OLEH GURU. |
No comments:
Post a Comment