MINGGU KE- 9 [ 27 – 29 FEB 1 – 3 MAC 2012 ]
HARI | SELASA |
TARIKH | 28/02/2012 |
KELAS | 5S2 |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | LATAR BELAKANG KONSEP NEGARA DAN BANGSA |
SUB-TAJUK | PEMBINAAN NEGARA BANGSA 1.KERAJAAN ISLAM MADINAH 2.KERAJAAN ITALI DAN JERMAN |
HASIL PEMBELAJARAN | MENYENARAIKAN CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA MENERANGKAN LATAR BELAKANG PEMBINAAN NEGARA JERMAN DAN ITALI. |
KONSEP/ISTILAH | NEGARA / BANGSA |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
KEBANGGAAN WARISAN BANGSA DAN NEGARA. |
CADANGAN AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENYALIN NOTA 2.TERANGKAN USAHA KE ARAH PEMBINAAN NEGARA BANGSA EROPAH. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN YANG DITANYA OLEH GURU. |
HARI | RABU |
TARIKH | 29/02/2012 |
KELAS | 5MPV. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | LATAR BELAKANG KONSEP NEGARA DAN BANGSA |
SUB-TAJUK | PEMBINAAN NEGARA BANGSA 1.KERAJAAN ISLAM MADINAH 2.KERAJAAN ITALI DAN JERMAN |
HASIL PEMBELAJARAN | MENYENARAIKAN CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA MENERANGKAN LATAR BELAKANG PEMBINAAN NEGARA JERMAN DAN ITALI. |
KONSEP/ISTILAH | NEGARA / BANGSA |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
KEBANGGAAN WARISAN BANGSA DAN NEGARA. |
CADANGAN AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENYALIN NOTA 2.TERANGKAN USAHA KE ARAH PEMBINAAN NEGARA BANGSA EROPAH. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN YANG DITANYA OLEH GURU. |
UJIAN BULANAN : FEB/MAC
HARI : RABU
TARIKH : 29/02/2012
KELAS : 5K2.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN KESIHATAN
TAJUK : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA
CATATAN : RUJUK KERTAS SOALAN YANG DIEDARKAN.
UJIAN BULANAN : FEB/MAC
HARI : KHAMIS
TARIKH : 01/03/2012
KELAS : 5K3.
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN KESIHATAN
TAJUK : KESIHATAN DIRI DAN KELUARGA
CATATAN : RUJUK KERTAS SOALAN YANG DIEDARKAN.
HARI : KHAMIS
TARIKH : 01/03/2012
KELAS : 4S2
M/PELAJARAN : PENDIDIKAN JASMANI
TAJUK : STANDARD KECERGASAN FIZIKAL KEBANGSAAN UNTUK MURID SEKOLAH MALAYSIA ( SEGAK )
AKTIVITI : 1. NAIK TURUN BANGKU
2. TEKAN TUBI
3. RENGKUK TUBI SEPARA
4. JANGKAUAN MELUNJUR
CATATAN : HANYA DAPAT MENGAMBIL BMI PELAJAR SAHAJA. 8 MAC 2012 – BERSAMBUNG.
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 2/03/2012 |
KELAS | 5MPV , 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA |
SUB-TAJUK | 1.BANGSA 2.NEGARA 3.KERAJAAN 4.PERLEMBAGAAN |
HASIL PEMBELAJARAN | MENGHURAIKAN CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA MENILAIKAN KEPENTINGAN PEMBENTUKAN NEGARA DAN BANGSA |
KONSEP/ISTILAH | NEGARA / BANGSA/KERAJAAN |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
KEBANGGAAN WARISAN BANGSA DAN NEGARA. |
CADANGAN AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENYALIN NOTA. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN YANG DITANYA OLEH GURU. |
HARI | SABTU ( GANTIAN – JUMAAT ) |
TARIKH | 3/03/2012 |
KELAS | 5MPV , 5S2. |
M/PELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | KESULTANAN MELAYU MELAKA CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA |
SUB-TAJUK | 1.WILAYAH PENGARUH 2.KERAJAAN 3.LAMBANG-LAMBANG 4.RAKYAT 5.KEUNGGULAN UNDANG-UNDANG 6.KEDAULATAN |
HASIL PEMBELAJARAN | MENYENARAIKAN CIRI-CIRI ASAS NEGARA DAN BANGSA PADA ZAMAN KESULTANAN MELAYU MELAKA. |
KONSEP/ISTILAH | NEGARA / BANGSA/KERAJAAN |
UNSUR DAN TINGKAH LAKU PATRIOTISME |
KEBANGGAAN WARISAN BANGSA DAN NEGARA. |
CADANGAN AKTIVITI PEMBELAJARAN | 1.MENYALIN NOTA. 2.SENARAIKAN CIRI-CIRI NEGARA DAN BANGSA DALAM KESULTANAN MELAYU MELAKA. 3.JELASKAN KEPENTINGAN HUKUM KANUN MELAKA ATAU UNDANG-UNDANG LAUT MELAKA KEPADA KESULTANAN MELAYU MELAKA. |
REFLEKSI | PELAJAR BOLEH MENJAWAB SOALAN YANG DITANYA OLEH GURU. |
No comments:
Post a Comment